Sidor

måndag 16 februari 2015

Nystart.... det är ju måndag!

Yeeees, äntligen måndag...... eller?!
Jisses, så fort helgen sprang iväg!
Men helgen har faktiskt varit så där härlig som man vill att den ska vara.
Sovmornar, lite försiktig (ryggen) träning, god mat & dryck
och det bästa, att ha umgåtts med mina nära &kära!
 
Som sagt, måndag och det är väl då många
som "nystartar" med nyttigheter ;)
Gjorde en "egen" wook för några dagar sen
och fick plats för många sorters rotfrukter / grönsaker
som sen serverades med ugnsbakad kyckling,
efter  ett tips från den här tjejen.
 
 
Frysta kycklingen penslades med olja/soya och kycklingkrydda,
lades  på en plåt och in i en kall ugn på 200 grader i ca 50-60 minuter.
Fileérna var stora...
Grovrev morötter och blomkål, strimlade vitkål och skivad rödlök
som wookades i olja.
Kokade upp kycklingbuljong som couscousen fick svälla i och som sen vändes ner i wooken.
Blandade sen ner lite örter från frysen.
 

Serverades sen med soltorkade tomater, en klick creme fraische och lite sweet & chilisås
och ett glas gurkvatten.
Slog även över lite olja från soltorkade tomaterna vid serveringen...

 
Idag börjar en ny livstilsserie med Kristin Kaspersen & Agnetha Sjödin
Vardagspuls
kl. 17.55 - 18.50 på Tv4.
programmet ska motivera till en bättre livsstil...
 
&
Tv-serien "Jordskottet" som är inspelad i vår lilla stad  Sala
i Västmanland.
Start kl 21.00 på Svt 1
Kanske jag dyker upp som den mystiska rosaklädda joggaren där...*blink*
 
 *
Önskar Er en ny fin vecka,
kram Kate
 
 
 

9 kommentarer:

  1. Jag säger eller på första meningen ;) Hade gärna haft ett par dagar till med ledigt. Men nu är jobbdagen igång så vi kör väl på :)
    Kram till dig

    SvaraRadera
  2. Såg mycket gott ut din kycklingstallrik. Ska bli kul att se om programmet är bra.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  3. Tyvärr så missar jag programmet varje kväll men ska titta på datorn senare- tror faktiskt att det kan vara bra. Önskar dig en fin vecka.Kram Susanne

    SvaraRadera
  4. Mmm både ser och låter super gott. :-) Är lite nyfiken på det där programmet med Kristin o Agneta ikväll, men det känns som lite tidigt, en annan har ju knappt hunnit hem då. :-) Men får väl skynda mig idag så man får se premiärprogrammet om det är ngt att ha. Kramizz Laila

    SvaraRadera
  5. Japp, Jordskott ska jag se! Ska hålla utkik efter dig! ;)
    Såg det mesta av Vardagspuls tidigare idag, ett rätt trevligt livsstilsprogram känns det som ;)
    Nu blir det först Husdrömmar här! ;)
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  6. Jag ska absolut kolla på Jordskott. Har lite släkt där i Sala faktiskt... Kul om du är med, ska kika noga. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  7. Jag kikar efter dig:) häftigt ! Och den där rätten såg hemskt god ut ! Gott med en skön helg och nu när måndagen snart är förbi är det snart dags igen...tycker det mest r måndag och fredag;) kram Anna

    SvaraRadera
  8. Det där såggottigt ut. Mums. Kram Anette

    SvaraRadera
  9. tyvärr jag missade båda, tur att man har play och kan titta senare!
    Va du med???
    Jag gillar ju inte kyckling men tillbehören såg smaskiga ut

    Ha en fin dag
    Kram Sandra

    SvaraRadera

Populära inlägg