Sidor

måndag 2 februari 2015

Dagens lunch

Man ska ju inte klaga, för trots allt så bor vi ju i ett vinterland...
Men nu tycker jag vi har fått nog med snö.
Det skottas i gryningen och det skottas innan läggdags.
Vi har nu ca en halvmeters snödjup, så det räcker både att leka i och att åka skidor på.
Men vi får visst stå ut ett par dagar till med snöfall...
 
*
Nu när träningen inte precis går på högvarv pga förkylning och  ländryggsproblem,
så får det läggas lite mer krut på kosten istället.
Startade måndagens lunch med;
Äggröra, bacon, soltorkade tomater och en god blandsallad.

 
Middagen blev en krämigt god asiatisk grönsakssoppa med kokosmjölk,
som jag hann smocka i mig innan jag hann fota den....
Men god var den :) :)
 
*
Önska Er en ny fin start på första februariveckan.
Ett steg närmare våren !!!
 
*
Måndagskram från Kate
 

6 kommentarer:

  1. Mm va gott det lät det gjort till lunch o middag idag. :-) Och sen är fortfarande avis på er snö, vi kan ta lite av den. :-) kramizz o godnatt/Laila

    SvaraRadera
  2. Jag gillar vinterland men kan hålla med om att det räcker med snö nu. God o nyttig lunch. Kram Suss

    SvaraRadera
  3. Det ser gott ut. Efter mitt gallstensanfall för någon vecka sedan så blir det ingen bacon här.....AJ! Kram Anette

    SvaraRadera
  4. Snö till jul sen kan det minsann vara.... Mmmm vilken god frukost, förutom bacon då som jag inte äter, men får ändå steka det ofta eftersom killarna älskar det. Kryakramisar Tina

    SvaraRadera
  5. Tycker det är jätte fint ute nu, men som sagt nu räcker det.
    Lite vår och värme är bättre :)
    Fin kväll till dig.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  6. Usch ja, nu får det allt räcka med snö!!!!
    Så gott det ser ut! Äggröra gillas skarpt... ,)
    Kram och hoppas du klarar dig undan bacillerna...
    /Maria

    SvaraRadera

Populära inlägg