Sidor

onsdag 11 februari 2015

Smarrigt kvällskaffe....

Slank in på en matbutik för att köpa några få saker,
och kom naturligtvis ut med saker som inte stod på den lilla, lilla notan
jag lagt ner i jackfickan. Ganska typiskt, eller hur?
- Du skulle ju inte "storhandla" säger maken varje gång.
Men å andra sidan gillar han inte att han inte att handla alls,
så är det fler än 5 varor räknas det som storhandling..... :o
Hur som haver, fyndade jag smaksättning till kaffet.
 Tar ju så gott som alltid en STOR café lattè på kvällen innan sängdags.
Nu vet jag vad många säger:
-Dricker jag kaffe sent, så kan jag inte sova...
eller
- Då måste jag upp på natten för att kissa...
Men, nej... faktiskt inte.
Jag kan bälja i mig kaffe och vatten innan läggdags, tvärslockna
och sova gott till morgonen, utan toabesök...
 
Nu seglade jag iväg....
Smaksättningen var det ju!!!
Fanns i tre smaker. Dessa två plus vanilj.
Jag älskar ju hasselnötssmaken.....

 
*
 
En lite, liten skvätt extrakt i, istället för en kaka till kaffet...
Mmmums när man är lite sötsugen.
Finns hos butiken Lidl och betalade inte en 15 kr /st....
Nästan gratis i princip!!!
 
*
Dags att blanda en kvällskaffe kanske... *blink*
 
*
Onsdagskram från Kate
 
 


9 kommentarer:

  1. Mmmm låter gott. Är det bryggkaffe som du häller i detta i? Kram Anette

    SvaraRadera
  2. Mmmm låter gott. Är det bryggkaffe som du häller i detta i? Kram Anette

    SvaraRadera
  3. Vilken fest! Så gott! Jag vågar inte dricka kaffe på kvällen. Men mina gamla föräldrar har gjort det hela livet och de måste ha det för att kunna sova =)

    KRAM Anna

    SvaraRadera
  4. Mmm gott! :-) Den där hasselnöt köpte jag för ett bra tag sedan, också på Lidl, och ja den gick åt. Kanske dags att köpa en ny. :-) Kramizz Laila

    SvaraRadera
  5. Kaffe är ju inte min grej men jag älskar te och dricker gärna flera koppar på kvällen. Kram Suss

    SvaraRadera
  6. Spännande :-) värt att prova och hoppas att det blir lite tvärtom effekt på mig så att jag får sova heeela natten lång. Kram R-M

    SvaraRadera
  7. Så gott! Det var ett bra tips. Får bli ett Lidlbesök i helgen. Kram

    SvaraRadera
  8. Försöker lära mig dricka kaffe, det känns vuxet, haha :)
    Dricker jag kaffe måste jag ha något riktigt sött till och det går ju liksom inte varje gång.
    Men tack för tipset, jag kan ju alltid bjuda på det om jag inte dricker själv.
    Fin kväll till dig !
    Kram Pia

    SvaraRadera
  9. Har inga problem att ta en kaffe innan jag ska hoppa i säng för natten jag heller. Hasselnöt lät väldans gott.
    Kram mamma C

    SvaraRadera

Populära inlägg