Sidor

måndag 23 februari 2015

Skrev jag vårväder...???

Skrev jag verkligen att det var vårväder ute igår...?
Hmmm, för det stämmer ju inte alls idag!
Isande vindar och små vassa snöflingor yr genom luften....
Brrrr.... riktigt ruggigt väder ute!
Vi luftade oss ett par timmar på förmiddagen, barnen, Herr Larsson & jag,
men på eftermiddagen höll vi oss inomhus några timmar för att få upp värmen igen.
Vi klämde i oss salsakryddad,varm potatis/köttfärsgratäng till lunch när vi kom in igen,
 och det smakade sååå gott.
 
Bjuder på lite köksbilder idag, och det enda våriga i inredning här inne,
är en pastellgrön duk, rosa ljuslykta och vas med ros.
Vill gärna komma fram till april, innan vårfärgerna kommer fram
på riktigt i inredningen.
 Vårt kök är ca 30 kvm...
 
*
 
 
*
Ikväll väntas andra avsnittet på
"Jordskott"...
Såg ni första avsnittet...?
Lite mystiskt och väldigt spännande,
och för mig, extra kul att se eftersom det är inspelat här i Sala, där vi bor.
Inte alla ställen, förstås...
Men  bl a lasarettet, polisstationen, lekpark och där lilla flickan drunknade...
På samma ställe som drunkningsolyckan ska ha skett, bjöd jag min väninna/kusin
på frukost tidigare..
Bilder på det finns HÄR...
Fullt så dramatiskt var det inte då... ;)
 
*
 
Tack för att Ni röstat på mig på Besökstoppen,
fortsätt gärna... <3
Klicka här
 
*
Måndagskram från Kate
 


 
 
 
 
 


8 kommentarer:

  1. Stort fint kök ni har. :-) Jag såg också första avsnittet på jordskott och ser verkligen framemot avsnitt två ikväll. Kramizz Laila

    SvaraRadera
  2. Vad fint du har det.....vistas det verkligen dagbarn där? Jag hörde på nyheterna idag att det är vår...så måste det ju vara haha. Kram Anette

    SvaraRadera
  3. Vad fint du har det.....vistas det verkligen dagbarn där? Jag hörde på nyheterna idag att det är vår...så måste det ju vara haha. Kram Anette

    SvaraRadera
  4. Ja men fyyyy vilket väder det var igår! Tog en promenad men det var ingen trevlig historia direkt :-).

    Vilket underbart kök ni har! Så stort och fint!

    Oj, oj här har man missat grejor, såklart ska jag in och rösta omedelbums.
    Kram Malin

    SvaraRadera
  5. Vilket härligt stort kök du har. Självklart är det röstat. Du ligger bra till. Ha det så gott! //Susanne

    SvaraRadera
  6. Hua, ingen vår här inte, men jag längtar otroligt mycket.
    Vilket underbart kök du har, jätte fint.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  7. Lika stort kök som jag har. Jättefint har du i ditt kök med. Har inte sett på serien, men den finns nog på play kanske.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera

Populära inlägg