Sidor

lördag 21 februari 2015

Tack & smaklökar som dansade wienervals....


 
Börjar med att tacka Er alla där ute, för allt fantastisk stöd
och att Ni röstar på mig på Besökstoppen alla kära vänner,
 både här i blogglandia och i riktiga världen!
Det värmer så otroligt mycket <3
 
*
 
Maken hade köpt hem en helt underbart god smörgåstårta,
att festa till med i går kväll.
Inte så där kletig som de kan vara, utan precis lagom, och
med en smak som fick smaklökarna att dansa wienervals... :)
Men några foton hann frun inte med att ta på den, då resterande
familjen inte hade en tanke på att det måste fotas först
 innan man hugger in på godheterna...
Dom har varken känsla eller förståelse om att sånt går först...
och att man sen får man skära upp och äta ;) ;)
Bubblet som låg på kylning, kom inte heller fram,
då maken hade korkat upp vitt vin redan...
Det går undan på 34:an när det vankas mat & dryck...
 
Rosa Fairtrade-rosor pryder rumsbordet denna helg.
 
Just nu softas och bloggas det samtidigt med VM från Falun,
i väntan på att det ska fixas en middag, då ena sonen med familj
 dyker upp på mat senare på eftermiddagen.
Men då är det frun som håller i tyglarna, så kameran hinner
 med allt som ska sitta på negativet, innan gästerna och familjen
 hugger in på godheterna... ;)
 
*
Fortsätt gärna rösta på mig Besökstoppen....TACK <3
 
Önskar Er en fortsatt härlig lördag,
kram Kate
 

9 kommentarer:

  1. Haha jag det är ungefär så det brukar vara i vårt hus också, hälften brukar vara uppätet innan somliga ens hunnit till bords ;) samma här sitter på behörigt avstånd från VM i Falun och softar lite , skön lördag helt enkelt :) Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Haha gäller att vara snabb. Men så gottigt och fin fina blomster. Kram Anette

    SvaraRadera
  3. En bloggerskas största utmaning, att hinna fota innan saker o ting försvinner...:-)....Och självklart röstar hag på dig vännen på besökstoppen. :-) kramizz o ha en jätteskön lördagkväll med sonen o familjen. /Laila

    SvaraRadera
  4. Klart jag lagt en röst på dig. Ja ibland hinner man inte med kameran ;)
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  5. Det gäller att vara snabb och ganska ofta blir man lite lätt idiotförklarad, med det får man ta ;) ;)
    Kram Pia

    SvaraRadera
  6. Ja det gäller att vara snabb med kameran ibland ;) Vackra rosor. Kram Suss

    SvaraRadera
  7. Jag röstar och har röstat! Hoppas du vinner. Kram

    SvaraRadera
  8. Hihi..fnissar lite, mina har börjat lära sig att det förmodligen ska fotas först innan man får röra ;) Kan avslöja temat här, Hawaii. Törs inte skriva nåt på min egen blogg då vissa som ska vara med brukar kika in där.
    Kram Petra

    SvaraRadera
  9. Ja de där blickarna jag får från killarna när jag plockar fram kameran, de är inte roliga, därfär försöker jag fota ett tag innan det är dags att äta. Nu är det såklart inte alltid tillfälle till det, men går det så blir det klart bättre stämning vid bordet, ha, ha. Rösta så ofta det går. Kramisar Tina

    SvaraRadera

Populära inlägg