Sidor

söndag 8 februari 2015

Barnsligt glad...

Igår....... ÄNTLIGEN, hände det!!!
Jag kunde åka längdskidor i ett av våra många fina skidspår
 vi har runt om oss där vi bor.
Ja, det är inte på grund av snöbrist, som skidåkningen har uteblivit.
Utan som Ni vet har ju min rygg krånglat en längre tid, och som nu min naprapat
försökt  rätta till, åtminstone så är det mycket bättre. Men dock en bit kvar...
Nej, som sagt snö, det har vi ingen bristvara på.
 
 
*

Jag älskar att åka längdskidor och har verkligen längtat efter att åka.
Så igår fick jag till en timmes åkning, och behöver jag säga att
jag har problem med att lyfta benen idag...?
Tror det kallas träningsvärk.... Men det är det helt klart värt!!

 Vackert så det förslår, eller hur!!!?
 
Man kan ju faktiskt tro av bilderna att vi bor ganska långt upp i landet...
Men icke, vi bor i östra Svealand. Får vi snö, brukar vi få rejält av den varan...
 
*
Solen skiner från en blå himmel idag, men det är halv storm ute.
Jag hoppas att jag kommer ut en sväng idag med,
för det gör mig så barnsligt glad!!!
 


10 kommentarer:

  1. Härligt med solen som lyser längre och längre nu på dagarna. Så kul att du kan stå på dina skidor igen. Jag ´själv slutade åka skidor när våra barn blev stora.
    Ha en fin och blåsig söndag.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  2. Skönt att det går åt rätt håll och att du känner dig bättre i ryggen.
    Här har vi också ganska mycket snö, hoppas det stannar kvar februari ut i alla fall.
    Kul att du är med på vår lilla klassiker :) vi får peppa varandra.
    Ha det fint
    Kram Pia

    SvaraRadera
  3. Barnsligt glad blir jag med av skidåkning. Tog en härlig tur i solen idag. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  4. Vi har inte en gnutta snö, så ska man åka skidor får det bli rullskidor. Otroligt vackert är det med all snö o ljust. Härligt att du känner dig bättre, ryggont är ingen rolig historia. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  5. Förstår att det måste ha varit riktigt härligt att kunna vara ute och åka! Här har solen tittat fram i helgen också, man blir verkligen glad att se den, och så fantastiskt vackert det är när det gnistrar i snön. Vintern när den är som bäst. =)
    Dina bordstabletter med fickan blev verkligen fina, du är fantastiskt duktig med symaskinen!
    Ha en härlig vinterdag!
    Kram Petra

    SvaraRadera
  6. Härliga vinterbilder! Jag åker inte skidor (gillar inte vinter, speciellt mycket alls faktiskt) men P tog sig några varv på vårt lilla elljusspår här alldeles i närheten. Det var ju så soligt och fint igår!
    Skönt att din rygg mår bättre och hoppas den blir helt bra så klart!
    Kram på dig och ha en ny fin vecka!
    /Maria

    SvaraRadera
  7. Lite härligt med vinter är det allt. Vill dock inte att den ska vara så länge. Och näe, jag åkte inte pulka med jobbet. Håller mig till fotograferandet och korvgrillning ;)
    Kram Petra

    SvaraRadera
  8. Vackert på bild men jag måste erkänna att jag är glad att vi inte har så mycket snö haha. Kram Anette

    SvaraRadera
  9. Roligt för dig att du kunde åka skidor som du tycker så mycket om. Hoppas att det vänder bort det onda i ryggen nu.Ja- nog har vi mycket snö allt i Svealand.
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  10. Såå härligt att få komma ut en sväng:) Hoppas det blir fler turer! Kram

    SvaraRadera

Populära inlägg