Sidor

torsdag 19 februari 2015

Tips till hembakta pizzor

Gillar Ni pizza...?
Om jag får välja så väljer jag helt klart att göra egen hembakt pizza,
istället för att köpa. Köpt pizza är bara god ett par tuggor, sen kan jag vara utan...
Så därför väljer jag hellre en sallad om vi inte orkar göra mat själva.
 
Men ett tips till hembakt pizza är Tulips pizza-salami...
Kanske har den funnits länge, men jag har inte sett den tidigare i butiken,
förrän för ett halv år sen.
Enkel att använda, tinad som fryst, och ett paket räcker till
 åtminstone två ugnsplåtar med pizza.
(Hos oss finns den bara på Willys, enstaka gång på ICA..)
 
 
Jag använde pizza-salamin, västerbottenost, soltorkade tomater, röd lök,
tomatsås, och naturligtvis oregano, basilika och lite svartpeppar..
Toppade sen med ruccola-sallad vid serveringen.

En fräsch grönsallad serverades till och ett gott glas rosé...
Perfekt "snabb-mat" en fredag!
 
*
Press-extra:
Vårt 6:e barnbarn är alldeles precis fött,
en liten tös.... <3
 
*
Torsdagskram från Kate
 
 


5 kommentarer:

  1. Mmmm det nästan vattnas i munnen....:-)...hemmagjord pizza är ju bara så gott. Och den där Tulip pizza salami har jag nog helt missat, för den känner jag inte igen. :-) Kramizz Laila

    SvaraRadera
  2. Gud vad hungrig på pizza jag blev! Tyvärr tycker jag ofta salladena på pizzerrian är torftiga men jag väljer ändå oftast det. Kram Pernilla

    SvaraRadera
  3. Åh, så gott! Gör också helst egen pizza!
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  4. Så gott, blir nog hemgjord pizza i helgen då ska jag testa salamin.
    Jisses har du redan 6 barnbarn du som är så ung ;) grattis! Kram Suss

    SvaraRadera
  5. Tack för tipset :) Jag gillar pizza men säger som du, köpt blir jag inte behagligt mätt av.
    Kramen och ha det fint <3

    SvaraRadera

Populära inlägg