Sidor

söndag 11 augusti 2013

Ljummen potatissallad....

Finns ju så mycket gott till grillad mat, men från familjens sida önskas
ofta den här potatissalladen som serveras ljummen, 
som vi för övrigt blev bjudna på, nästan identisk,
av min kära farbror och faster nu i somras!
Bambuskålen, en födelsedagspresent tidigare i år.
 
 
*

Idag serverades potatissalladen till en grillad karré med persiljesmör..
 
Som vanligt har jag höftat ihop receptet,
men de här ingredienserna använde jag mig utav...
 
*
Nykokt färskpotatis med dill
 
    Marinad: ( som jag blandar i en shaker)
 
Olivolja
Vitvinsvinäger, en skvätt
                       Vit tryffel, en skvätt ( kan uteslutas)
Dijonsenap, ca 2 tsk
Flytande honung
Limesaft
                                            Olika örter (dill, gräslök, persilja....)
Salt och svartpeppar
 
Varva den varma färskpotatisen med valfria grönsaker.
Idag valde jag:
Olika sorters salladsblad
Paprika
Gurka
Rädisor
Röd lök
Oliver
Soltorkade tomater
 
Slå över marinaden och vänd om försiktigt tills allt är blandat
och låt stå en liten stund med en bit folie över för att dra åt sig smaken.!
 
*
Nu ska maten sjunka ner innan jag tänker ge mig ut och
 köra ett träningspass.
Löptur med lite backträning hade jag tänkt mig...
 
*
Önskar Er  en härlig söndagkväll, kram Kate
 
" För en generation sen behövde människan vila efter avslutad arbetsdag.
Nu behöver man motion!"
 




 
 


2 kommentarer:

  1. Här brukar vi också göra en variant av ljummen potatissallad som uppskattas av familjen :)
    kul med recept på flera varianter! Tack!
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  2. Åh vad gott och smarrigt det ser ut .Härligt med recept med olika varianter .Ha det bäst .Kramar Rita ♥

    SvaraRadera

Populära inlägg