Sidor

tisdag 20 augusti 2013

Egenboost...

Att egenboosta sig själv ibland är väl inte helt fel!
Det  är sällan eller aldrig som jag går till frissan och tonar/färgar håret.
I princip alltid brukar jag ta hand om mig själv. Tar en kväll för egenvård
här hemma och pysslar om mig.
Ett varmt skönt skummande fotbad som mjukar upp fötterna och
är fullkomligt avslappnande, samtidigt som färgen sitter håret...
Har man dessutom en ny tidning eller magasin till hands att bläddra i,
och inte mig emot, ett glas gott vin att läppja på så mår man som en prinsessa!!
Då kan man bli sittandes länge, länge...
Sen händer det att mannen kikar förbi  och utbrister:
- Herregud, du kan ju skrämma slag på vem som helst... *skratt*
Ja, för ska sanningen fram är man ju inte vidare vacker under tiden man sitter där med färg i hår och ögonbryn!!
Men förhoppningsvis blir resultatet till det bättre!
 
Har Ni egenvård?
 
 
 

 
*
Ha det gott, kram Kate
 
 
 


10 kommentarer:

  1. Tog en sväng till en salong härom dagen och fick bryn och fransar lite mörkare, ska snart beställa för håret också. . . ;-) kram N

    SvaraRadera
  2. Ja visst är det skönt att ha lite egen vård. Tonar håret gör jag själv ibland, men brynen vågar jag mig inte på, det tar frissan hand om.
    Kram kram
    Pia

    SvaraRadera
  3. Visst är det härligt att kunna unna sig lite vardagslyx ibland och få pyssla om sig själv. Saknar verkligen ett badkar emellanåt, speciellt under det kallare halvåret. Är ju underbart att få tina upp i ett varmt bad med en hårinpackning och mask. Det känns lyxigt!
    Fin idé med fotbad, det borde jag unna mig ett, tack för tipset! =)
    Ha en fin dag!
    Kram Petra

    SvaraRadera
  4. Så skönt. Och kul med när man tar sig tid.
    Jag är fruktansvärt dålig på det där, och kan inte ens skylla på de små barnen i familjen egentligen då jag var dålig på det redan innan de kom.
    Men nu är jag glad om jag kan duscha en längre stund iallafall utan att höra en hungrig Ebba eller en busig Stella som står och drar i draperiet ;)
    Ha en skön Onsdag, kram Malin

    SvaraRadera
  5. Haha! Ja, det är ju som ordspråket säger: Man får lida pin för att vara fin!... Eller hur?
    Själv tonar jag håret (blir så j...la dyrt om jag ska gå till frissan varannan månad, med mitt långa) annars tar jag en ansiktsbehandling och noppar ögonbryn lite då och då.
    KRAM! Judita

    SvaraRadera
  6. Låter väldigt härligt det, man ska ta hand om sig själv och njuta! Jag är i slutet av min graviditet och mina fötter värker som bara den kan jag lova. Jag har dock världens snällaste man som masserar dom varje kväll, det är lyx det:) Ha en fin dag! Kram Emma

    SvaraRadera
  7. Det låter underbart tycker jag! Och visst är man värd en sådan stund, ofta! <3 Jennie

    SvaraRadera
  8. Låter helt underbart! Sådana stunder skulle man unna sig lite oftare!

    Önskar dig en fortsatt fin vecka!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  9. Ha, ha ja skrämmer slag på folk gör man nästan när man sitter med färg i både ögonbryn o i håret, det är verkligen ingen vacker syn. Jag färgar alltid hos frissan så stackars de kunder som kommer in när jag sitter där som en, ja jag hittar faktiskt inget ord för Hur jag ser ut. Tur att det blir bra efteråt o det är så himla skönt att bli lite ompysslad. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  10. Ja man ser inte så vacker ut under tiden. Men tjusigt efteråt =)
    Kram fina och ha en toppen dag <3

    SvaraRadera

Populära inlägg