Sidor

måndag 21 januari 2019

2019 - Mitt bästa må-bra-år, någonsin...

 

 
2019..
... det ska bli mitt bästa må-bra-år, någonsin,
har jag bestämt mig för.
 
Jag kallar det för Egenvård & Friskvård,
en investering i mig själv...
 
Jag ska fylla året med promenader med lilla Herr Larsson, som inte vill
hänga på några träningspass längre..
Njuta så länge snön varar med lite längdskidåkning...
Styrketräning kör jag bara min egen kropp, inget gym...
Skridskoåkning...
Löpning förstås...
... och försöka hinna med och rida lite mer !!
 
 
Jag är ju anmäld till 2XU Idre fjällmaraton i sommar tillsammans
med sonhustrun,  som jag verkligen ser fram emot.
Vårruset är också anmält..
Funderar på tjejmilen eller Lidingöloppet också..
Alltid kul att ha något att jobba för!!
 
Jag tänker också att jag / vi ska göra mer roliga saker tillsammans.
Höghöjdsbana är jag sugen på att pröva på...
Friluftsliv får man aldrig för mycket av...
Mer sköna bad & bubbel kanske...
Goda middagar...
Mer umgänge med nära & kära...
 
Lite så tänker jag att mitt 2019 ska bli..!
 
 
*
 


*
 

 
Nu startade jag ju året med influensa, och det har
tagit mig hela 5 veckor att komma tillbaka....
Och idag har jag äntligen fått kört mitt första lättare
PW & styrketräning ikväll,
och jisses såååå skönt det var..
 
Nu kan det bara bli bättre!!!!
 
*
Kraaam Kate
 

5 kommentarer:

  1. Åhhh! Heja dig. Så härligt det låter. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. Du är så duktig och du sätter dina mål och klarar dom.
    Ha en fin dag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  3. Hallå där!
    Men ååå vad peppad jag blir av att läsa..;)
    Jag vill att 2019 ska bli mitt bästa hälsoår hittills både gällande kost och motion.
    Behöver gå ner minst 10 kilo i vikt men tänker ta det easy peasy...
    Försöker träna upp min fot så jag ska klara att springa för jiiiises så skönt det är!

    å de där smoothiesarna...de ser ju både läskiga och smarriga ut på samma gång... En spygrön som smakar apelsin låter ju spännande..;) Ska börja göra sånna jag med tror jag..;)

    Kram och heja heja dig!
    Katarina

    SvaraRadera
  4. Vilken fin blogg du har Kate!
    Tack snälla du för allt fint du delar med dig av :)
    Kramar från Hanna
    www.hannaw.se

    SvaraRadera
  5. Låter som en riktigt bra idé! Ja, en investering i sig själv! Jag Borde hänge på!

    KRAM Anna

    SvaraRadera

Populära inlägg