Sidor

onsdag 27 juni 2018

.... Och där med är rabarbersäsongen över - för min del

 
Nu har minsann bloggerskan lagt ner lite tid på att fylla på husets förråd för kommande
höst/vinter/vår med smak av rabarber...
På både längden, bredden och  höjden  minsann, har jag skördat, skurit , kokat och
fyllt upp med alla de sorter som jag behöver.
Nu tar jag ett andetag innan det är dags för att ta rätt på alla kommande vinbär,
både de svarta och de röda, som faktiskt snart är mogna för att tas rätt på..
 
Jag ääääälskar att fylla upp förrådet med Moder Natur´s godsaker..
 
 
Den ljuvligaste rabarbermarmeladen, med ett uns utav smak av kanel,
  som jag tycker bara smälter i munnen...
Gärna tillsammans med en bit brieost...
Recept på den har jag HÄR

 
*
 
 
Och någon form av glutenfri rabarberpaj hittar Ni recept på
 hos mig HÄR
 
Där med anser jag för min del att rabarber säsongen
 är avslutad för i år....
 
*
Kraaam Kate

3 kommentarer:

  1. Här kan man inte få tag i rabarber och det saknar jag massor faktiskt. Finns inte ens att köpa som planta hos trädgårdshandeln. Förmodligen för varmt för den här.
    Sylten är supergod på brieost tycker jag med.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Älskar rabarber! Så mycket gott du har i skafferiet nu. UNDERBART!

    KRAM Anna🇸🇪

    SvaraRadera
  3. Har inte gjort nåt med rabarber i år, jag har så lite den vill liksom inte växa till sig!! Älskar att ha dem som snittblommor dock med de stora underbara bladen! Fick en omgång rabarbersaft av mamma, som var ljuvlig!

    Kram Jenny

    SvaraRadera

Populära inlägg