Sidor

söndag 1 juli 2018

- Visst är det lite konstigt...?!... och ett litet semester/utflykttips för både stora & små..

 
Jag har faktiskt slagit mig ner i köket för en gångs skull, för lite jobb vid datorn..
Sommartid är det inte ofta jag sitter inne vid köksbordet.
OM...jag nu skulle ha slagit mig ner, så är det i någon av det sköna stolarna
 eller i soffgruppen som vi investerade i till det inglasade uterummet,
 och som Du kan läsa om HÄR...
Jag tillbringar den absolut största delen ute i trädgården, rensandes och
 för att vattna alla krukor, baljor och pallkragar, som käre maken uttrycker det...
...och jag tycker att det inte alls är sååå många krukor, baljor och pallkragar i år... ;)
Men, med kvällens svala temperatur så föll valet på att sitta inomhus,
 trots att de är en vackert väder utomhus.
 
Helgen har passerat som vanligt  alldeles för snabbt, men den har
tillbringats till stor del med knappt hälften av barnbarnskaran, 4/9 delar...
Vi har hunnit med en cykeltur i farmors lådcykel  för handling av lördagsgodis på affären,
och tro mig... det gick att pressa ner mycket godis i en liten påse...
Grillat barnmeny; French fries & hot dogs...,
sagoläsning, legobygge, stim & stoj, och avslutade söndagen med att kika på
Sala Silvergruvas marknad med tillhörande riddar / tonerspel
med fantastiskt vackra hästar... och riddare..;)
( Väl värt ett besök där, både för stora och små i sommar,
 och Du kan läsa mer om det HÄR ).
 
Sååå, nu sitter farmor (& bonusfarmor ) helt slut...
Trots att det är mitt jobb, att ta hand om små barn i mitt lilla företag under arbetstid..
Visst är det lite konstigt..?!  ;)  ;)
 
 
*

 
*
 
Ha det bäst, kära vänner...
 
Kraaam Kate


3 kommentarer:

  1. Det blir på ett annat sätt när det är ens barnbarn som man har hand om. Jag menar inte att du inte gör ditt jobb i vanliga fall, för det tror jag verkligen att du gör :-). Men allt blir nog en aning intensivare när man tar hand om sina barnbarn.

    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Vi hade mitt barnbarn Frank 2,5 år i två nätter! Helt underbart kul men jag var helt slut efteråt. Det är intensivt med småbarn. Jag säger som tant Berg hos "Lotta på Bråkmakargatan". Det är kul när ni kommer och lika skönt när ni går. =)

    KRAMAR Anna

    KRAMAR Anna

    SvaraRadera
  3. Mysigt och intensivt med barn :) Vilken underbar hylla på översta bilden, en sådan letar jag efter till köket <3 Kram vännen och hoppas du mår fint

    SvaraRadera

Populära inlägg