Sidor

tisdag 17 juli 2018

Lägg lite extra tid på Dig själv & din kropp, för det är Du värd...

 
 
Mitt hjärta
... slår  ju ganska mycket för bra mat...
För det är ju trots allt vår kropps bränsle..
Allt det vi stoppar i oss, är ju det som ska transporteras runt i hela vår kropp,
till alla organ, blodomlopp och minsta cell...
 
Jag är ju ganska övertygad om att av flertalet sjukdomar vi bär på, så ligger orsaken
i maten och drycken vi stoppar i oss och hur vi lever våra liv.
Många gånger ligger kosten & stressen som en bakomliggande orsak..
 
Yngsta dottern J la om sin kost för en liten tid sen pga sin akne..
Hon avstår nu från mjöl, mjölk, och socker...
Hon är inte fanatisk utan kan absolut äta någon gång då och då,
för hon är ju inte allergisk...
Men efter en kort tid så försvann hennes akne !
 
En ändrad kost kan ju många gånger sänka blodtrycket,
och bara det kan ju spara många sjukdagar & liv...
 
Jag vurmar helt enkelt för bra mat..!
Och absolut så kan jag handla färdiga köttbullar eller pulvermos
om det är tidsbrist i ett akut läge någon gång.
Men jag gör det inte jämt...
 
Kika lite extra på vad maten innehåller när du handlar nästa gång..
Lägg till extra med grönsaker och frukt i din kost...
Kanske servera brynt strimlad vitkål till Er köttfärssås nästa gång
istället för en tallrik full med pasta...
Gör en smoothie med frukt, bladspenat, grönkål & havregryn till frukost
och ett par kokta ägg till frukost...
&
...rör på Dig lite extra i vardagen...
Alla hinner med en halvtimmes promenad innan man tex landar i tv-soffan på kvällen..
Man måste inte gå på gym och springa i skogen..
 
*
 
Lägg bara lite extra tid på Dig själv och Din kropp,
för det är just Du värd...!
 

 
Just nu kan man ju med alla säsongens frukt, grönsaker och bär
skapa ljuvligt goda sallader...
Hur otroligt gott & fräscht är inte det, att servera till sommarens alla grillkvällar..
 
 

 
*
 
 
*
 
Ta hand om Dig,
kraaam Kate
 
*



5 kommentarer:

  1. Helt rätt tänk och jag håller med dig fullständigt.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Håller med dig till fullo och borde ta lärdom, har väldigt svårt att få bort sockret i mitt liv trotts att jag vet att jag skulle må så mycket bättre. Kram Eva

    SvaraRadera
  3. Så sant och så rätt, jag tänker ofta på att jag ska ändra
    min kost, bli bättre på promenader och träning, men jag är sån
    periodare, allt eller inget. Men det ser ju så gott och fräscht ut.
    Hoppas du har en skön semester.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  4. Så sant det du skriver <3 Jag tänker noga på vad jag stoppar i mig och ser min kropp som min bästa vän, det är ju den som ska ta mig genom livet :) Sin bästa vän är man ju rädd om. Finns så himla god mat att laga till som är nyttig och bra och idag hittar man ju massor av inspiration på nätet :) Kram vännen och tack för ett viktigt inlägg <3

    SvaraRadera
  5. Thanks for all your efforts that you have put in this, It's very interesting Blog...
    I believe there are many who feel the same satisfaction as I read this article!
    I hope you will continue to have such articles to share with everyone!
    หนังออนไลน์

    SvaraRadera

Populära inlägg