Sidor

tisdag 6 maj 2014

Dyrt är inte alltid bäst...

Sedan barnsben så kan jag nog säga att jag alltid
i någon form tränat, och verkligen gillat det.
Under ca 8 års tid spelade jag basket. Ja, nu är jag ju inte lång
som en fura, snarare längd jämfört med dvärgcypress...
Men det gick bra ändå, jag fick ju vara med på alla matcher!
Men matcher och cuper var inte min gebit,,
men däremot gillade jag verkligen träningspassen...
Där emellan dansade jag också jazzbalett i flertalet år.
Det absolut inte i närheten av klassisk balett, för Er som trodde det.
Nix, det är ju att dansa i grupp och ha uppvisningar.
 
Nu är jag ju ingen atlet, men tränar ca 3-4 gånger i veckan,
och jag kör mina träningspass till 90% utomhus.
Älskar framförallt löpträning i skogen, men 
varierar med PW, och vid enstaka tillfällen bungyjump-stavar.
Vintertid nöter jag på längdskidorna...
 
Jag tycker inte att man behöver lägga ner en
förmögenhet på dyra träningskläder.
Man blir ju varken snabbare eller mer vältränad...
För trots allt så luktar ju inte kläderna kardemumma
efter ett antal träningstimmar!!

Man kan hitta bra träningskläder på det mest oväntade ställen..
Den här outfiten kommer från:
Grå luvtröja Lidl
Linne & tights Gina tricot
Asics löparsko & strumpor Intersport
 
Idag på den raska promenaden fick dock en varmare användas.
Lilla Herr Larsson har inte ett så högt tempo...

Dunjacka Team Sportia

 
*
Hur tänker ni runt klädköpsinvesteringar?
Lyx eller budget?
 
*
Tisdagskram från Kate
 
 


7 kommentarer:

  1. Kvalitet och bra passform men gärna till lågt pris:) snygga kläder du har att träna i! Ska träna i kväll känner jag. När jag tränar som bäst är det 3 gånger i veckan, då är jag nöjd. Kram Pernilla

    SvaraRadera
  2. Jag tänker inget alls kring sådana kläder för jag tränar aldrig, jag bara går promenader. Men du såg riktigt fin och fräsch ut i din outfit. Avundsjuk på dig som orkar hålla igång så. Ha det gott!

    SvaraRadera
  3. Jag håller med flitiga du...jag behöver inte ha lyx. Kul att köpa nytt lite oftare i stället :) Edblad finns kvar! De står ju 16.80 i ringen men det är inget mått som de heter i butik nu?!? Nu heter de small 16.8 och medium som är 17,5. Kram Anette

    SvaraRadera
  4. Eftersom jag älskar att köpa kläder så måste det bli den billiga varianten. Har några dyra plagg som jag resonerade att jag skulle ha i flera år, men det visade sig att jag tröttnar lika fort även på dyra kläder och inte är det bättre kvalitet heller.
    Kram helena

    SvaraRadera
  5. Jag kör budgetvarianten. För jag gillar ju kläder och vill köpa mycket, haha. Men bra skor och bra sport bh tycker jag är viktigt.

    Snygg du är i dina träningskläder!

    Trevlig kväll
    Kram Pia

    SvaraRadera
  6. Jag kör lite allt möjligt. Men jag tycker att det är viktigt att det är snyggt:) Mycket färg också! Det jag lägger mycket pengar på är skor, det är absolut det viktigaste att man får ett bra stöd. Tightsen från Gina har jag också kikat på, supersnygga! Kram

    SvaraRadera
  7. Helt klart budget! Köper mycket av mina träningskläder på Ellos. Däremot vill jag ge en liten extra slant på vettiga skor, Asics passar mina fötter perfekt.
    Kram Helén

    SvaraRadera

Populära inlägg