Sidor

måndag 29 juli 2013

Älskade träning

Kan inte påstå att jag kommer ur form på sommaren, för jag tränar året om,
i ur och skur...
Är heller ingen träningsnörd, men älskar att träna och röra på mig.
Maken tycker ibland att jag ska ge mig ut, så jag blir på bättre humör
och inte bara trampar omkring här hemma...
Vad jag inte gillar i träningsform är gym eller gruppträning inomhus.
Nej, för mig är det utomhusträning och ensam som gäller.
Ja, Sixten Jr (hunden) är en självklar träningskompis, han är bäst
för pratar inte under tiden...ha ha ha!!
Kör helst ett pass innan frukost, men efter morgonkaffet!
Efter varje motionspass kör jag alltid sit ups på pilatesbollen,
armhävningar, lite core-träning för bålen och knip med rumpan.
Bara min egen kroppstyngd använder jag...
 
 
*

 
*

 
Nej, det är inte träningen det är fel på under semestern, snarare det man
stoppar in i mun, i fast och flytande form...
Så idag är en ny vecka med nya tag!!
Tanken är att maken ska hänga på idag med bungypump-stavarna.
Han behöver bygga upp sig lite fysiskt efter sin stora hjärtinfarkt i våras, så nu ska vi försöka hjälpas åt med kost och träning!!
 
Hänger Ni på?!
 
*
Önskar Er en ny magisk vecka, kramis Kate
 
 


12 kommentarer:

  1. Duktig du är! Jag har kommit av mig när det gäller träningen... Tur att jag har hundarna så jag kommer ut på promenad 1,5 - 2 timmar per dag i alla fall!
    Kram Suss

    SvaraRadera
  2. Men åh vad duktig du är!! Nu blev jag peppad att ta tag i träningen... igen! Undra vilken gång i ordningen..hehe!

    Kram fredrika

    SvaraRadera
  3. Ja du Kate! där är mitt stora dilemma, jag har så svårt med träning, ballar ur hela tiden och skyller på allt annat. Och fast jag vet att det är fasligt viktigt. Ni är så duktiga.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  4. Hallå där!
    Å vad härligt det låter med träning sådär direkt på morgonen..skönt att ha det gjort! Jag skulle gärna springa men det går inte med min fot. Men spinning funkar ju och jag gillar att svettas så det rinner. Har kört första passet i kväll sedan min operation för ca 2 månader sedan... känner i magen att jag måste ta det lugnt och inte gå ut för hårt. Så gruppträning är nog min grej...hihi.. i alla fall har jag intalat mig att det är det.
    Va duktig du är som kör lite styrka också.
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  5. Åh den inställningen gillar jag! Jag är också noga med att träna hela året i lite olika former, är så mycket lättare att INTE komma av sig! Kram Sara

    SvaraRadera
  6. Jag är likadan, tränar helst själv, gärna utomhus men nu gillar jag simning bäst då blir det ofta inomhus, men nu på sommaren har jag kört i en utomhus pool, så himla härligt! 3 dagar i rad har det blivit simning nu. Är nöjd med att ha kommit igång. Jag ska försöka haka på givetvis:) Kramar Nilla

    SvaraRadera
  7. Duktiga du. Snygga prylar.;-) Kram

    SvaraRadera
  8. Träning är kul! Och jag är precis som du, tränar helst på morgonen med kaffe som bränsle :-). Då är det gjort och man har hela dagen framför sig!

    Kram
    Malin

    SvaraRadera
  9. Träning och hälsa är mitt liv, trots skador och begränsningar. Jag tränar något nästan varje dag. Under semester blir det ofta mer rörelse, har mer tid och solen skiner ;-) Till vardags kör jag negativ träning i maskiner två pass i veckan, försöker gå en långpromenad varje dag, samt kör lite med gummiband och boll hemmavid. (Har lika skor, men annan färg) kramis N

    SvaraRadera
  10. Vad himla duktig du är, jag måste komma igång med träningen igen. Skäms på mig!
    Jag gillar också att träna på morgonrn efter morgon kaffet.
    Fina skor och prylar.
    Hoppas det går bra för din man.
    Min make hade en hjärtinfrakt för 4 år sen, väldigt skrämmande.
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  11. Bra gjort att träna på sommaren också, själv blir jag jätte lat på semestern. Jag gillar gruppträning och behöver någon som peppar mig. Brukar skicka ut min man när jag tycker att han är sur och när han kommer hem igen är han på bra humör, märkligt det där ;);)
    Ha det gott ! Kram Pia

    SvaraRadera
  12. Vad duktig du är som tränar året om, så gör min make också :-)
    Till hösten måste jag ta tag i min träning, den är förnuvarande noll och ingenting :-)) Nu blev jag lite motiverad när jag läste ditt inlägg!! Ha en finfin dag! Kramis Paula

    SvaraRadera

Populära inlägg