Sidor

onsdag 31 juli 2013

Från träning till kakbak...

Förra inlägget bjöd på träning, dagens inlägg bjuder på
 smarriga kakor och vaniljbullar... *skratt*
På sätt och vis hänger det ihop lite grann.
Vill man smaska på gott fika behöver man göra av med
 lite kolhydrater efteråt... !
 
När tisdagen bjöd på molnigt väder och regn passade ena dottern och jag
på att ha storbak. Det vankas kalas för bägge döttrarna i augusti,
och så är det alltid trevligt att kunna ställa fram något gott
till oväntat och väntat kaffefrämmande.
 
 
*

Det blev inte 7 sorters kakor...
*



Hoppsan... Vems långa svarta näsa kan det där vara...??!!

Smygfoto...
 
*
 
Luftfuktigheten är perfekt nu på morgonen efter  regnet som kom igår,
så nu blir det en lång skogsrunda med Sixten..
 
Planerar en överraskning till en kär vän imorgon, hoppas det kommer fungera
och att hon har tid...
 
*
Såg ett härligt citat på morgonen:
 
*Glädjeskutt är också motion*
 
Njut av dagen, kram Kate


7 kommentarer:

  1. Duktiga du..eller ni. Här öser regnet ner idag, så nog känner man för att baka. Vi var i Skåne, en liten roadtrip over två dagar. trevligt!
    Ha det gott
    Carina

    SvaraRadera
  2. Så gott! Själv bakade jag bullar igår, det var ju perfekt bakväder så då passar man på:)

    Kram fredrika

    SvaraRadera
  3. Gofika! Mums! Kom precis på (tack vare ditt förra inlägg) att vi skulle ha gått en långpromenad i morse... men det har i och för sig regnat så mycket så jag får skylla på regnet att det inte blev av, hihi!
    KRAM! Judita

    SvaraRadera
  4. Mums! KÄnner mig baksugen nu faktiskt. Regnade nämligen alldeles nyss, men nu om solen igen... hmmmm vi får se vad det blir :-).

    Härligt "Glädjeskutt är också motion" den gillade jag!

    Kram Malin

    SvaraRadera
  5. Träning och gofika så klart det hör ihop:) Iaf så intalar jag mig det eftersom jag är den största utav alla på sötsaker... Så ät drick o njut,bara man rör på sig:)och det är ju du bra på vad jag förstår:)
    ha de gott..kramiz

    SvaraRadera
  6. Visst är det så, man måste få unna sig gott ibland, och det ser väldigt gott ut, det ni bakat. Gillade verkligen citatet du hittade, det ska jag spara på! =)
    Hur gick det med snabeldraken och glassen igår? =) Här har snabeldraken ofta hamnat långt ner på prioriteringslistan under semestern, den finns ju kvar under regniga dagar också =)
    Ha en fin dag i solen!
    Kram Petra

    SvaraRadera
  7. Lite gofika är aldrig fel =) Måste få njuta lite <3
    Hoppas du har det fint. Kram fina <3

    SvaraRadera

Populära inlägg