Sidor

torsdag 25 juli 2013

Lax och färskost

Jag ÄLSKAR lax och torsk i alla dess former, men inte övriga familjen...
Men den här rätten blev tummen upp!
Maken till och med erkände att det var godare än kött!!!
Receptet hittade jag lite här och där, och slog ihop det på mitt sätt,
vilket jag ofta gör.
Sen minns jag inte hur jag gjorde när jag ska göra om det igen...
 
 
 
*

 
*

Medan knyterna grillas, sippar man på ett glas vin.....

 
*
 
Så här gjorde jag:
 
Förkokade små färskpotatisar mjuka...
Fördelade dem sen i foliepaketen
tillsammans med:
 
Lax i kuber
Röd lök
Örter
Lite, lite hackad chili
Färskost
Salt och peppar
 
Knyt ihop paketen och grilla ca 15 minuter..
Servera ett gott bröd till och gärna ett glas vitt vin eller rosé...
 
*
Jobbardags snart, ända till klockan 18...
Njut nu av denna soliga härliga sommardag!!
 
Kramis Kate
 
 
 


8 kommentarer:

  1. Är oxå ett stort laxfan o äter det gärna o ofta. Det här var ett recept helt i min smak, snabbt, enkelt o underbart gott. Kommer absolut o testa det under semestern. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  2. Det där lät supergott =) Älskar lax. Tack för receptet. Sparar jag. Och att sippra på ett gott glas vin medan man väntar på maten, det är jag sbsolut med på =) Kramen

    SvaraRadera
  3. Åh vad gott det låter .Var ett recept helt i min smak så det sparar jag och kommer att testa ,Ha en skön torsdag fina du .Kramar Rita ♥

    SvaraRadera
  4. Det lät och ser ju himla gott ut. Det receptet får man ju spara.
    Sippa på vin under tiden är helt min melodi.
    Ha en fin torsdag!
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  5. Låter supergott. Jag gillar lax! Ha en fin kväll. kram

    SvaraRadera
  6. Vi älskar att grilla fisk! Baconlindad torskrygg är vår favoriträtt i sommar, men det här receptet verkar ju så enkelt och riktigt smarrigt, så det tackar jag för!
    Det ska tillagas i helgen!
    M.E

    SvaraRadera
  7. Visst är det supergott med lax! Tyvärr grillar vi det alltför sällan, men ditt recept skulle jag gärna testa, verkar kanongott med färskpotatis och ost till laxen.
    Hoppas du får en fin helg, och en riktigt härlig ledighet!
    Kram Petra

    SvaraRadera
  8. Mm det där såg supergott ut. Och så är det ju så lämpligt att göra allt i ett paket:) Ha en fin dag! Kram Emma

    SvaraRadera

Populära inlägg