Sidor

måndag 20 augusti 2018

Nystart - efter att ha drabbats av det osannolika

 
Ja, Ni.... ni kommer aldrig att tro detta..
Men denna värme den här sommaren har varit helt otrolig...
 Så otrolig, att den faktiskt nog krympt mina jeans i garderoben !!!
Idag när luften blev sval så fick jag lov att plocka fram dom, jeansen,  längst ner
på botten i garderoben, det var då jag gjorde upptäckten..
Fler som drabbats av den helt osannolika händelsen...?!
 
*
 
Nu är det verkligen dags kände jag..
att göra en nystart för både kropp & knopp !
Jag har visserligen inte bara latat mig under sommaren,
lite träning har det faktiskt blivit, men inte alls som det brukar..
Men där emot har det ätits och druckits gott i både tid och otid...
 
 
Dessa är mina bästa vänner..
Asics löparskor !!
 
 
Jag är verkligen en ensamvarg när det gäller träning.
Vare sig det är löpning, skidor, cykling eller styrkepass, så väljer jag
alltid att träna helt själv, och utomhusträning i alla väder året om..
Då kan jag träna när jag vill och vad jag vill !!

 
Så på lite lagom nivå ska jag ladda upp igen med 3 dagar i veckan med lite tuffare pass.
De andra dagarna får det bli en rask promenad, minst 30 minuter,
 med lilla Herr Larsson innan jag gör kväller och landar i soffan..
 
Så måndag idag - så startade med lite coctailträning;
Jogging -  uppvärmning till vattentornsbacken 2 km
Backträning - 8 vändor
jogging-pw-jogging-pw 2 km på hemvägen
( summa 6.2 km)
.. och lite styrka hemma på mattan efteråt.
 
Träningsvärk imorgon..?
Förmodligen.. ;)
 
 
*
Kraaam Kate
 

2 kommentarer:

  1. Puh... jag får träningsvärk av att bara läsa... haha... ;)
    Nej, jag har nog faktiskt inte märkt av att mina jeans krympt. Men så har jag nog inte ändrat mina vanor så där otroligt mycket under semestern heller. Jo, visst har det blivit något glas vin mer än vanligt och kanske någon mer fika. Men jag brukar ju normalt inte röra på mig mycket mer än vad jag gjort under semestern, så summan blir nog densamma i slutänden ;)
    Kram och ha det gott!
    /Maria

    SvaraRadera
  2. Här har inte jeansen åkt fram ännu. Men man kanske skulle ta och prova dom ändå så det inte blir en chock i oktober. Här blir det träning/jobb kombo. Jag tar jobbet som träningspass, gå i trappor, lyfta kartonger osv.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Populära inlägg