Sidor

söndag 12 augusti 2018

Tänk att få ha den lyckan...

 
 
Idag strilar regnet ner, och det behövs sannerligen...
Både för allt som växer utomhus,  men även för 34:ans inomhusklimat...
Trots att det är söndag och vilodag, så måste  här passas på att kavla upp ärmarna
och ta tag i husets insida..
Dammråttorna springer hejdlöst runt, runt i huset...
I tvättstugan tror jag orkanvinden svepte runt ett varv i här om dagen...
Kylskåpet gapar tomt inför jobbveckan som drar igång imorgon,
så en matsedel måste skrivas..
 
*
Med andra ord:
Vardagen startar imorgon igen..
 
Men jag vänder på tankesättet...
 
Tänk att få ha den lyckan...
 att få sätta ner mina fötter på sovrumsgolvet när väckarklockan ringer,
att kunna kliva ur min säng för att arbeta med något jag tycker om,
att jag kan åka och handla det vi behöver,
att jag har alla mina nära & kära friska runt omkring mig.
Det är ju liksom det här som är livet..
Vardagen..
Vi kan ju inte bara leva på helgerna och på semestern..
Livet är här & nu...
Så Vi gör vårt bästa att ta till vara på det, eller hur..!
 
 
*
 
 
 
Kraaam Kate
 
 


5 kommentarer:

  1. Såå vettigt skrivit, för så är det ju...livet är ju mestadels vår vardag. Här blir det också förberedelser idag, matlista å handla, kanske en cykeltur också. :-) Ha en fin söndag. Kramizz Laila

    SvaraRadera
  2. Helt rätt tänk som du har.
    Ha en fin söndag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  3. Regnet var välkommet för en stund, i alla fall så långt så man kan få lite ordning på hemmet. Vilket härligt tankesätt om lyckan av livet, det ska jag ta till mig

    Kram Kajsa

    SvaraRadera
  4. Thank for providing good information for site,Thanks for your sharing.

    ดูหนังออนไลน์

    SvaraRadera
  5. Thanks for all your efforts that you have put in this, It's very interesting Blog...
    I believe there are many who feel the same satisfaction as I read this article!
    I hope you will continue to have such articles to share with everyone!
    หนังออนไลน์

    SvaraRadera

Populära inlägg