Sidor

måndag 8 januari 2018

Ett ännu finare 2018....

 
 

När man som nu knatat in några dagar januari månad och ett helt nytt år
känns det härligt att liksom få vända blad och börja om på nytt..
Ett helt nytt oskrivet år ligger framför oss...
Jag satsar på med ännu finare 2018, med bättre kost, mer (vardags-)motion,
mer tid för kärlek,  familj & vänner..!
 
 
Så för att byta ut december månads tomtegröt, så gjorde jag idag en ny rejäl
 omgång av den allra godaste granolan...
Gudomligt god att strö över vanlig fil till frukost eller mellanmål...
 
*
 
Jag valde att använda en halv påse med färdig ekologisk basmusli,
och sen fyllde jag på med
nötter, pumpakärnor,
 solrosfrön och lite linfrö
i en stor bunke.
Kryddade med kanel och pomerans..
Där efter blandade jag 1 dl vatten med 1/2 dl sirap som hälldes över muslin,
blandade om ordentligt så allt blev fuktigt.
Allt hälls upp på en plåt med smörpapper och i ugnen för torkning, ca 40 minuter
i 150 graders värme och rörde om med jämna mellanrum.
När granolan torkat färdigt så hällde jag över russin, tranbär och kokos
och fyllde upp i en stor glasburk med lock.
 
 
 
Livet ska levas på bästa sätt...
 
Kram Kate
 
 


2 kommentarer:

  1. Egen granola smakar bäst.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Ja lite samma tankar här...om bara tröttheten och förkylningarna kunde släppa, puh!
    Nåja lite nya friska tag och den där granolan ska jag testa :)
    Kram från Titti

    SvaraRadera

Populära inlägg