Sidor

tisdag 23 februari 2016

Lins- och bönbiffar med smak av salsa...

Kikar in denna sena tisdagskväll med ett tips på
vegetarisk middag. Gjorde en till variant på lins/bönbiffar
en kväll i veckan. Ingen av familjemedlemmarna jublade, men heller
ingen som inte åt, så det får man tolka som man vill.
De tyckte sådär om själva salsa kryddan, men gillade konsistensen.
Får jag gissa vad som går hem bäst i kryddväg här hemma så är det nog så,
att döttrarna anser tacokrydda och maken anser nog grillkrydda...
 
 
I grunden använde jag  1 paket linser...
 
1 paket Salsa bön-mix som jag mixade i matberedaren tillsammans med
lök, lite morötter, havregryn, aningen vatten,
salsa-krydda, persilja, salt och lite olja från soltorkade tomater
till en slät smet (liknande köttfärssmet till pannbiffar)
Formade sen smeten till runda biffar, med blöta händer
och stekte i ca 4 minuter på var sida.
 
 
*

 
Rätten serverades med couscous, en grönsallad med fetaost & soltorkade tomater.
Av tidsbrist så gjorde jag en snabb dressing av gräddfil och en påse
(chips-) dip med smaken Ranch.
 
 Nästa gång ska jag använde någon av familjens
favoritkryddor... ;) ;)
 
*
Ha det gott, kram Kate

 
 


4 kommentarer:

  1. Det är så gott! Älskar vegetariskt!

    KRAM Anna

    SvaraRadera
  2. Mums så gott det där lät.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  3. Tack för vego-tips! Och absolut ska jag försöka dela med mig av våra veg-middagar, som du undrade om :)
    Tack fina du för fin hälsning hos mig!
    Det kommer gå fint för dig i spåret, ska du se!
    Kram, kram!
    /Maria

    SvaraRadera
  4. Äter inte så mycket vegetarisk. Tackar för tips. Kram Anette

    SvaraRadera

Populära inlägg