Sidor

lördag 11 januari 2014

Att bli rund under foten...

 Under jul och nu när jag är sjukskriven så blir man lite
lätt förvirrad vilken dag det är.  Men igår var det ju faktiskt fredag,
och då är det ju "lagligt" att ta sig ett glas gott vin.
Ska jag vara riktigt ärlig så tog jag till och med två STORA glas...
Inte för att bli rund under foten, utan för att få sova en hel natt!!
Duracellkaninens höga tempo i kroppen har faktiskt börjat klinga av,
 och det känns underbart!!
Men jag kan inte sova på nätterna, och det är sååå frustrerande...
Det har blivit en psykisk grej av det hela.
Och inte kan man dricka vin i tid och otid, även om det är gott.. *skratt*
Nu var det ju inte jag som blev rund under foten...

 Blev lite sugna på "nåt gott" igår kväll, och det resulterade i några kantarelltoast.
Inte helt fel ska jag säga...
Mmmmums!
 
"Definitionen på ett gott vin, ska börja och sluta med ett leende"
                                                                  William Sokolin
 
*
Önskar Er en riktigt skön lördag,
kram Kate
 

10 kommentarer:

  1. Låter super med gott vin och go toast ! Ha en mysig lördag fina du .kramar Rita

    SvaraRadera
  2. Ser gott ut och lite vin skadar aldrig.
    Ta hand om dig !!
    Kram Pia

    SvaraRadera
  3. Ser gott och mysigt ut! Och så klart ska man unna sig lite gott vin,i lagom mängd så är gör det ju bara gott:)
    Ha de gott vännen och hoppas det rättar till sig med dina sovproblem..
    Kramiz

    SvaraRadera
  4. Rund under fötterna känner jag mig varje morgon när jag kliver upp, det gör ont att bara stå på fötterna av någon anledning ;-)
    Ha en härlig helg!

    Kram N

    SvaraRadera
  5. Men guuuud så gott med kantarelltoast! Och gott rött vin till det, mums!
    Roligt glas ;) =)
    Skönt att du börjar må lite "normalare" och hoppas du kommer kunna sova på nätterna snart också!
    Ser fram emot en "dejt" framöver i vår! Vad roligt!
    Kram och ha en fortsatt fin lördag!
    /Maria

    SvaraRadera
  6. Satt och tittade på förts bilden och tänkte hur kan glaset se snett ut, men såg sedan. vad skönt att du är sjukskriven. Min doktor såg det som nödvändigt att jag sov, så jag fick sömntabletter, för det klart det inte är bra att dricka vin för att somna. Kram och krya på dig.
    Kram helena

    SvaraRadera
  7. bara av att titta på det coola glaset så blev nästan jag också rund :) Kram Anette

    SvaraRadera
  8. Åh, det där vinet vill jag prova, har hört mycket bra om det. Jag har också haft problem att sova nu efter julledigheten och det är hemskt att jobba med bara tre timmars sömn i kroppen. Dricka vin har jag inte testat, men min chef skulle tyvärr inte bli så glad om jag kom invinglandes och stank Morbergs-vin till morgonmötet. Även om det nog skulle hjälpa, ha ha!

    SvaraRadera
  9. Skönt med lite fredagsmys. Att inte kunna sova är däremot inte skönt alls. Du får värma lite mjölk, kanske funkar bättre?
    Sköt om dig
    Kram
    AC

    SvaraRadera
  10. Det är jättejobbigt när man inte får sova! Hoppas det ger med sig.

    Både vinet och toasten ser jättegott ut!
    Kram Malin

    SvaraRadera

Populära inlägg