Sidor

onsdag 20 januari 2021

Frisk- & egenvård....


Jag älskar vintern....
... när det verkligen är vinter.

Det är min absoluta favorit årstid när det gäller träning.
Älskar när kylan biter lite i kinderna, 
man småfryser lite när man kommer ut och sen när man är 
igång så smyger sig värmen upp över kroppen.
Det gäller ju att ha rätt kläder och skor...
Tunna kläder i 2-3 lager beroende hur kallt det är,
och en av den bästa investeringen är faktiskt mina dubbskor.
Det är helt perfekta att träna i på vintern.
Att kunna slappna av på PW / löpturen utan att vara rädd för att halka.


*


*


*


Minst 10 000 steg om dagen
är ju mitt mål för året.
Vanligtvis så får jag nästan ihop de stegen under arbetsdagen,
och skulle det vara någon dag som det inte går ihop 
så är ju inte det hela världen...
Livet går ju trots allt vidare ändå!
Tanken med det hela för mig är :
Frisk- & egenvård !
Svårare än så behöver det inte vara, tänker jag!

*
Kraaam Kate


8 kommentarer:

  1. Underbart med vinter när det är som det ska. Jag tar mig gärna fram på skidorna. Kraaam Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så kul med skidåkning!!! Jag har tagit fram mina, men inte hunnit åkt tyvärr ännu. Nu när gubben inte har riktigt lika ont så ska jag ta mig ut... Längtar!!!
      Kraaam Kate

      Radera
  2. Bra skor är nog lite a och o när vädret är sådär.
    Ha en fin dag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så är det, gore tex eller dubbar...
      Detsamma till Dig!!🌿🌷

      Radera
  3. Gillar också vintern när det är vinter, att gå ut Och gå en solig kall vinterdag, så härligt, här har tyvärr det mesta blivit till isgator och plusgrader. Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här har all snö på gatorna regnat bort, och mer regn idag... Så tråkigt!
      Trevlig helg, kraaam Kate

      Radera
  4. Åhhh när det är riktigt vintervitt är det härligt!!! Men vi har ju nästan aldrig någon snö här på ön...bara blask o regn.
    Vi får se om februari kan komma med en snöflinga :)
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  5. Det är ju verkligen det riktigt vintervita man vill ha, med lite knarr under skorna...❄❄❄
    Kraaam Kate

    SvaraRadera

Populära inlägg