Sidor

lördag 16 januari 2021

Frakturer och elände... när man ska börja på ett Gott Nytt 2021


Ja, Ni vet....

Nytt år och man ska göra det till det bästa året.
Tanken är ju i alla fall god...

Istället så startar den liksom förra året bedrövligt.
Ja, nu är det inte jag som är drabbad och har fått frakturer, utan maken...

Orsak:
- Dålig tv-bild!

Han gick upp på taket för att borsta bort snö från parabolen, och...
halkade på takpannorna och flög baklänges ner från taket !!!
Han landade på sin högra höft och armbåge, 
en hårsmån från att slå i bakhuvudet i staketkanten.....

Kan säga att jag hörde smällen ända in,
och jag förstod direkt..

Det blev ambulansfärd in till sjukhuset där det konstaterades att
det var 2 frakturer i bäckenet och en spricka i ländryggen.
Armbågen var trasig in till benpipan, men ingen fraktur.
Så med lite nål och tråd kunde det lappas ihop...
Alltid något positivt.. :)

Så lite rehabilitering, så är han nog 
på G om ca ett halvår..

Jag tackar gudarna igen 
att han klarade livhanken!!


Så jag servar maken med... allt
Som tex att sätta på han strumpor och byxor till 
att servera honom kaffe & mat,
Hjälpa han till duschen och att bädda ner han i sängen..
Tur som sjutton att jag har arbetet hemma!


För egen del har jag som mål att gå 10 000 steg om dagen,
vilket inte brukar vara några problem att få ihop,
och i nuläget när jag extraknäcker som hemhjälp 
ligger ofta dagen steg runt 15-17 000 steg.


 Min tanke för i år är att jag ska bli ännu snällare mot mig själv,
och försöka få året som det bästa med kost & motion..

Har Ni några mål eller tankar för året!?

*

Kraaam Kate

4 kommentarer:

  1. Men fy vad läskigt. Det kunde ju ha gått ännu värre. Bra mål men jag har svårt att hålla mina hälsomål. Vi får se hur det går detta år. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. Ja, han hade en sagolik tur trots allt...🙏
    Tänker att steg är ju det som är lättast att lyckas med.. Hoppas Du hittar nåt Pia som gör att Du kan hålla ditt hälsomål, det är Du värd!!🌷🌿
    Kraaam Kate

    SvaraRadera
  3. Vilken tur att det inte blev värre.
    Nej jag sätter inga mål då är det bara en massa press och tänk med allt man äter, dricker eller inte äter eller dricker.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, tur som en tokig, gubben min.
      Men ni om några rör Er ju hur mycket dom helst, och underbar mat fixar du ju jämt!!
      Kraaam Kate

      Radera

Populära inlägg