Sidor

söndag 3 januari 2021

I brist på vackert väder..


... så bjuder jag på arkivbilder från förra året idag.

Tänkte det skänkte lite mer ljus och glädje
än det som vädret levererar hitintills!

Ledigheten jag fick är fantastiskt skönt och behövligt,
och ändå sitter jag här med andra koppen kaffe och gör ett inlägg i ottan..

Märkligt fenomen det där..
Hade det varit arbetsdag så hade jag säkert behövt
 tändstickor för att hålla upp ögonlocken.
Men nu när jag är ledig så var det alldeles omöjligt att få ihop dem.
04.45... 
... tänkte jag att jag ger inte upp utan kämpar på med att 
försöka hålla dem stängda..
Ögonen alltså !
05.55...
... kapitulerade jag !
Laddade kaffepannan, och här sitter jag nu!


*


*


*


 Tror jag ska krypa ner i soffan och pröva att lyssna på en podd,
något jag aldrig prövat.

Brukar Ni lyssna på poddar eller talböcker!?

*
Kraaam Kate

2 kommentarer:

  1. Jobbigt när man inte kan sova särskilt när man får. Nej jag har aldrig lyssnat på någon podd känner mig lite gammalmodig men vi får se, plötsligt händer det. Fina bilder. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  2. Ja det är lögn i helsicke att somna om när man vaknar i ottan tycker jag med.
    Jag lyssnade både på talböcker och en massa poddar innan vi flyttade till Spanien.
    Nu läser jag böcker ibland och jag tror det har hänt att jag laddat ner någon podd som vi lyssnade på när vi jobbade och körde långt.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Populära inlägg