Sidor

torsdag 3 augusti 2017

Kesoplättar - en favorit i repris...



Nu har jag haft många sköna lediga dagar, tagit dagarna som dom kommit.
Ingen direkt planering av matsedeln, utan lite det man är sugen på för dagen,
och dels beroende på hur många som sätter sig till bords !
Men...
På måndag startar jobbet upp igen
och då drar det igång, det här med att skriva/planera veckans matsedel...
 och i med att jobbet börjar och lunchen måste planeras så äter vi ju även mellanmål...
Så när jag satt och letade efter lite matigare mellanmål så hittade jag det här :
Kesoplättar...
Lchf och  glutenfritt men INTE mjölkfritt..
som serveras nygräddade med färska nyplockade solvarma hallon...
Gott..!
Så en favorit i repris bjuds det på idag hos mig... :)
 
 
Recept på en höft:
5 ägg
300 gr keso
3 rågade tsk kokosmjöl / mandelmjöl
mixas tillsammans
och gräddas sen i ett plättjärn
med lite kokosfett på mellanvärme.
 
20-25 plättar
 
Receptet går ju naturligtvis bra att halvera...
 
*
 
Solig torsdagskram
 från Kate
 


4 kommentarer:

  1. Åh mums, de har jag glömt bort. Brukade äta dem förr som frukost. Här är det också "tadagensomdenkommer" så skönt. Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Mums vad gott och så egna hallon på toppen också.
    Kram mamma c

    SvaraRadera
  3. sååå gottit ....❤️
    /Kram

    SvaraRadera

Populära inlägg