Sidor

tisdag 22 mars 2016

Skurvatten och fönsterputs, jag är nog lite galen...

I bloggen kan det bli tvära kast i handlingen i inläggen.
Som nu, från fredagens smarriga räkmackor till vårstädning idag.
 
Jag är nog lite galen, men jag brukar faktiskt längta efter att
dra igång vårstädningen här hemma.
Och nu har faktiskt startskottet gått, i helgen, då går jag igenom allt.
Skåp, lådor, duscha växter, krukor, golvbrunnar,
ja, allt!!
Men detta gör jag bara en gång om år, sen tar jag en lättare variant till hösten,
när sommaren är slut och höstgarderoben ska bytas ut.
Huset är ju stort, nästan 250 kvm, så det tar tid att ta sig igenom allt,
och nu är döttrarna så pass "vuxna" så dom får ta itu med deras egna rum
så det spar faktiskt lite tid.
 
 
*

 
*
 
 
När huset är städat och klart, vill jag vara ute och njuta av
det vackra vädret och den kommande värmen.
Då har jag liksom det tråkiga gjort...
 
*
Idag står lite simning på schemat, så det får klämmas in
mellan skurvatten och fönsterputs!!
 
*
Tisdagskram från Kate
 
 
 


10 kommentarer:

  1. Ska också passa på att städa lite när vädret blev som det blev :( Men jag tycker då inte att det är kul, snarare nödvändigt ont ! hihihi Men visst är det kul efteråt ! Då känner man sig nöjd och det blir fräscht...det blir dock ingen stor vårstädning utan mer en veckostädning här...ingen ide´ att storstäda förrän det har torkat upp ute...hund och katter drar in en massa lera....
    Tisdagskram :)
    Elisabeth

    SvaraRadera
  2. Torkade faktiskt målningen i köket i helgen. Kändes skönt när det var gjort.
    Kram mamma c

    SvaraRadera
  3. Hallå där!
    men ååå va duktigt!
    Jag ska tag i vårstädningen jag med så fort vi renoverat klart..;)
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  4. Vad härligt att ha det klart :) Duktig du är. Kram vännen och ha en fin kväll :)

    SvaraRadera
  5. Det är dom tvära galna kasten som gör våra liv och vardag, precis så som det är i verkligheten, det gillar jag med bloggar som din, allt är inte alltid på topp...

    Skönt att få storstädat... Jag målade och möblerade om i helgen! Nu är jag helt
    Mör och envisa jag ska ju absolut hitta på sådant när mannen och äldsta sonen åkte på hockeycup för själv ska jag såklart klara det.. Min man Suckar ofta över min envetna sida ;)
    Kramar Sandra

    SvaraRadera
  6. Ja du är lite galen ;) Jag längtar aldrig efter städning däremot är jag väldigt nöjd när det är städat :) Ha en härlig påskhelg, kram Suss

    SvaraRadera
  7. Där är vi inte lika, kära kusin. Jag längtar verkligen inte till några storstädningar, den genen blev jag befriad från. Sen kan jag få lust att städa, men längta till..näe..det har jag aldrig gjort ;)
    Stor kram till dig, toka ;)
    Petra

    SvaraRadera
  8. Haha, nä längtar till städning det gör jag inte, men det är himla skönt när det
    är klart. Jag ska ta tag i det en helg fram över när jag är ensam hemma, för jag
    är ett städmonster, kan bli riktigt irriterad när jag städar.
    Ha det fint
    Kram Pia

    SvaraRadera
  9. Härligt då det är gjort i alla fall... Kram Anette

    SvaraRadera

Populära inlägg