torsdag 2 oktober 2014

Vegetarisk solskenssopa...

Torsdag redan och det är väl soppans i dag!
Så jag serverar Er en härligt krämig
Solskenssoppa
och hoppas den ska smaka bra!
 
*
 
 
Nu får hjärnkontoret arbeta...
 för hur sjutton gjorde jag nu igen då...?!
 
Ca 4 portioner
(Allt är på en höft...)
 
Bryn 1 gul lök i smör eller olja i en kastrull på ca 2 - 3 liter
tillsätt
8 morötter
6 potatisar
skurna i tärningar + 2-3 buljongtärningar,
slå på vatten.
(vatten så det täcker morötter + potatisar)
 Vitpeppar
Timjan
Lite Cayenne
Grädde eller kokosmjölk
Låt koka några minuter tills rotfrukten är mjuk,
mixa sedan soppan till den släthet Ni önskar..
En klick creme fraische kan röras i för syrans skull...
 
Serveras med lite gott bröd
&
pesto / creme fraische-klick,
( knaperstekt baconsmul tyckte maken...)
 
*
Nu väntar en 12-timmars non-stop arbetsdag....
 
Torsdagskram från Kate
 
 
 
 
 
 


8 kommentarer:

  1. Lät gott! :-) Här blir det blomkålssoppa med plättar efterråt idag. :-) kramizz Laila

    SvaraRadera
  2. Mums vad gott :) Kram och ha en fin dag

    SvaraRadera
  3. Även om jag inte är så glad i soppa så lät denna god. Kram anette

    SvaraRadera
  4. Så gott det låter...och ser ut! En riktig höst-färgklick!

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  5. Låter gott! Vi får någon soppa på jobbet, som verkar likna denna lite. Den heter Högsbosoppa.
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  6. Älskar soppa, så denna måste jag testa. Låter som ett tufft arbetspass, hoppas du kan njuta av lite helg sen.
    Fina bilder på dig i förra inlägget.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  7. Hej!

    Jag heter Emilie och jag läste din blogg och jag tycker verkligen om dina recept! Jag jobbar för en sajt som heter Hittarecept.se och det vore väldigt roligt om du ville lägga till din blogg hos oss!

    www.hittarecept.se är en sökmotor som samlar recept från matbloggare. Vi har redan över 3000 aktiva bloggar och om du väljer att lägga till din blogg hos oss kommer du att dra nytta av den trafik vi kommer att skicka till dig.

    Lägg till din widget och hamna på matbloggstoppen!

    För att lägga till din blogg klickar du på http://www.hittarecept.se/ga-med-i-matbloggstoppen

    Om du har några frågor, maila mig gärna på info@hittarecept.se.

    Med vänlig hälsning,
    Emilie
    Hittarecept.se

    SvaraRadera

Populära inlägg