Sidor

måndag 6 februari 2012

Det blommar..!

Det blommar i blåbärsriset som jag och barnen plockade in från skogen, med små, små nätta, nästan genomskinliga skira klockor.  Och "blåbären" lyser upp så fint!!
Dessutom fick jag se i vardagsrumsfönstret att min orkidé blommar!!! Jag fick upp en stängel för säkert ett år sen som jag skulle stadga upp mot en stödpinne, och lyckades bryta av blomstängeln.... Då kunde jag hålla mig för skratt kan jag lova..
Visst är det vackert!!!





Ha en riktigt härlig måndag och var rädda om varandra. Kram Kate

6 kommentarer:

  1. Men så läckert :)
    Det måste jag testa med blåbärsriset!

    Kram Maud
    <
    Gårdsromantik-ljuvlig-lantromantik-på-nätet

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, gör det Maud! Till jul sätter jag i röda små träpärlor..:))
      Ha en skön måndag!!
      Kram Kate

      Radera
  2. mysigt då man kan lura naturen<09
    <va mycket fint nu hade sytt i inlägget nedan också.
    Ha en bra dag!
    Gabriella

    SvaraRadera
    Svar
    1. In i värmen och lite vatten så kommer riset att blomma..! Kram Kate

      Radera
  3. Vackra bilder.
    Må så gott
    AC

    SvaraRadera
  4. Hej!

    Tack för fina hälsningar!

    Kan förstå att du inte var glad när stängeln bröts...det hade inte jag heller varit!

    Kram Mariette

    SvaraRadera

Populära inlägg