Sidor

måndag 28 december 2020

Värmande vetekudde i linnetyg


En värmande vetekudde....
blev det av lite linnetyg som blivit över.

Yngsta dottern är en flitig användare av vetekuddar, 
så när hon nu flyttat ut och blivit sambo
sydde jag henne en ny nu ikväll, så behöver inte vår lånas ut
 på obestämd tid ( läs för alltid )..!

Jag sydde en innerpåse som jag delade upp i tre sektioner
och fyllde den med matvete från ica affären.
Utan på den sydde jag en lika stor påse som jag satte band i för att försluta påsen.
Typ som ett örngott kan man säga!


*


*


Nu vill visst de 2 lite äldre döttrarna också ha var sin...
Så då får jag  sy ett par till..!
Perfekt inomhuspyssel idag 🌺🎶

 *

Kraaam Kate

4 kommentarer:

  1. Men vilken bra idé. Jag har linnetyg som bara ligger här efter att jag skulle sy en medeltidsklänning. Den blev inte klar. Min vetekudde , ja den brann upp i micron Ha Ha! Matvete sa du... Ok Tack för tipset. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  2. Åh, herreg*d.....😂😂😂😂 Brann den upp??!! Tänk om det inte går med matvete..?? Jag läste mig till det på Google!!
    Vänta får vi testa först... 🤪😂
    Kraaam Kate

    SvaraRadera
  3. Men så fin och vilken toppenbra idé det är.
    Jag gjorde mina kuddar förr av knästrumpor som jag slog knut på när jag fyllt dem med vanligt ris.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Smart ..!! Omaka strumpor brukar det bli gott om, och ris går också bra då?! Fler tips alltså!!
      Kraaam Kate

      Radera

Populära inlägg