Sidor

lördag 26 december 2020

Överblommad...

Amaryllisen är nu överblommad...

och annandagen likaså.

Där med känns det faktiskt för mig, lite som att julen är till ända..

Njuter av lugnet och av många kommande lediga dagar.

Hoppas att solen tänker komma tillbaka, då den faktiskt bjudit  

på näst intill magiskt ljus och med det minusgrader de senaste dagarna.

Så otroligt skönt med lite högre, skönare luft utomhus.



*


Märkligt nog har jag inte tröttnat på juldekorationerna ännu.
Vanligtvis brukar jag ha börjat plocka ner lite, just på annandagen..
Men allting annat är ju annorlunda i år, 
så varför inte det med.
Kanske till och med behåller de till tjugondag knut..

*

Kraaam Kate


 

6 kommentarer:

  1. Fina amaryllisar du har. Jag sneglade lite på tomtarna idag. Kanske de har gjort sitt tänkte jag men hejdade mig i sista stund. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. Vacker färg på amaryllisen! Vill suga på karamellen. Tomtarna plockar jag bort efter nyår!

    God fortsättning på helgen! Kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det, Anna. Helt underbar färg och nya knoppar på gång!!
      Kraaam Kate

      Radera
  3. Ha ha ha... Tomtarna är ytterst få här hemma... Det är betydligt mer grönt i form av granar och grönt pynt. Så det får faktiskt hänga med ett tag till...
    Önskar Er en skön jule-söndag🌺🎶🤶
    Kraaam Kate

    SvaraRadera
  4. Det lilla julpynt som kommit fram åker nog bort efter nyår här.
    Din amaryllis var väldigt vacker. Varken den eller hyacinter har jag haft sedan vi flyttade hit. Det är bara julstjärnor som existerar här i trädgården.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och julstjärnor är de enda jag inte får att överleva.. De dör omgående hemma hos oss!!
      God fortsättning Carin, kraaam Kate

      Radera

Populära inlägg