Sidor

lördag 26 oktober 2019

Längtan efter sovmorgon. Men....

 
När längtan efter sovmorgon hägrar över nästan allt annat....
Man räknar ner efter att slippa ställa klockan på 05.20,
och bara få ligga kvar i det mjukaste & skönaste sängkläderna i linne...
Inte behöva kämpa med att få upp ögonlocken som man alltid gör,
 och man tänker bara snooza en gång till ...
 
Ja, vad händer....???
När helgen äntligen knackar på,
och klockan står INTE på alarm...?
Ja, då går det inte att få ihop ögonlocken !
Det är helt omöjligt...
Blir man trött, eller blir man trött...?!
 
 
*
 
 
Ja, då får man koka sig lite kaffe, tända upp med lite ljus.
Hör hur regnet smattrar på taket,
och i skrivande stund är det fortfarande mörkt ute.
Fyller på med lite hett kokkaffe, och jag hasar runt i pyjamas
och varma raggsockor ett tag till...
Jag är ju i alla fall ledig..!
 
*
 
Kraaam Kate

5 kommentarer:

  1. Önskar dig en skön och mysig helg nu.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Exakt så... Ha en skön helg nu. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  3. Ha ha märkligt det där! Samma här :) När man väl får sovmorgon då är man uppe med tuppen...
    Önskar dig en mysig lördag. Jag ska vila i soffan hela dagen :)
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  4. Samma här!Jag älskar sovmorgnar men när jag äntligen får en så vaknar jag med tuppen. Så irriterande. Ha en riktigt fin helg! Kram //Tina

    SvaraRadera
  5. haha... visst är det allt lite typiskt! ;)
    Kram och ha nu en fin ny vecka!
    /Maria

    SvaraRadera

Populära inlägg