Sidor

söndag 3 februari 2019

Små tjocka röda dunbollar...

 
Nu pratar vi vinter...
Vi har full snöstorm här nu där vi bor, i mitten av vårt avlånga land...
Jag kan ju tycka att det hur mysigt som helst, som sitter inne i stugvärmen...
Men dessa små krakar, som får kämpa med att hålla värmen genom att äta - konstant !
Jag fyllde på alla fågelbord med talgbollar, solrosfrön, vildfågelfröblandning och jordnötter
igår, och jag ser redan nu på morgonen att det är snart dags igen.
Det går i en hel del i dom små liven.
 
Tänk att man kan bli så glad av att se dessa små tjocka röda dunbollar...
Trots deras ringa storlek, får dom mitt hjärta att slå små volter,
och ett leende att sprida sig i hela ansiktet... :)
 

 
*
 

 
Vi skottade snö i två timmar igår, maken och jag.
Maken med snöslungan ( ! ) och jag med skyffeln....
Precis som det ska vara, jämnt fördelat på arbetsbördan... ;) ;)
 
 I natt har det kommit lika mycket till, om inte mer,
och det ska fortsätta fram till sena eftermiddagen...
Så det blir lika mycket skottande idag med,
och jag ser det som ett härligt träningspass i snöstormen..
 
Men jag njuter av stugvärmen först, fyller på med en kopp hett kokkaffe
och tassar runt i pyjamasen en liten stund till..
 
*
Kraaam Kate


7 kommentarer:

  1. Nu får det räcka med snö tycker jag! Mysigt på helgen, men i vardagen med all logistik av barn och fix och trix kan det göra mig galen!
    Nu mera kaffe här också, ha en fin söndag!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  2. Så fina bilder på fåglarna och ha en bra söndag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  3. Här har det också snöat massor och vi har skottat tokmycket både i går och idag, eller vi, min sambo mest, jag hjälper till så gott jag kan. Älskar snön och vill att den nu får stanna ett tag tills det är dags för våren. Kram Eva

    SvaraRadera
  4. Sååå fina! De kan nog behöva lite hjälp i den här kylan! Vi har änder i vår marina (de gillar marinan eftersom den är isfri) som vi ibland ger bröd!

    SvaraRadera
  5. Åhh vilka fina fåglar! Nu kan snön försvinna tycker jag. Härligt på helgerna men trist till vardags då man ska försöka ta sig fram. Ha en fin vecka! Kram //Tina

    SvaraRadera
  6. Åh så fina bilder på de små söta!!!!
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  7. wie zauberhaft.....

    wünsche noch einen schönen ABEND
    bis bald die BIRGIT aus TIROL

    SvaraRadera

Populära inlägg