Sidor

lördag 11 november 2017

Inser att det verkligen är dax...

 
Jag sitter här inne i stugvärmen med tända ljus, dricker mitt morgon kaffe
och inser att det verkligen är dags att ta tag i all jul-planering..
 
Vi är ju i det närmaste en gigantisk familj att planera till....
Vi är ju nu sammanlagt 20 personer när familjen sätter sig runt bordet,
och i januari/februari blir vi ytterligare en liten krabat till... <3
Vi har alltså 6 (vuxna) barn och 8 barnbarn, och vi väntar alltså på det 9:e.
Vi vet ju även att vi kommer bli ganska många fler,
 då några inte hunnit / valt att bilda familj ännu..:)
 
Så det är galet mycket planerande, när man som jag, verkligen vill att det ska vara
så perfekt som möjligt... Jag har väldigt svårt att dra ner på ambitionerna...
Vet ju hur galet stressande december kan vara, och jag hatar verkligen att
springa runt som en helt slut människa med nerverna utanpå kroppen.. 
Så det är dax att plocka fram block & penna och starta planeringen !!
 

 
Lördagskram från Kate



 


4 kommentarer:

  1. Ja, det krävs lite planering när man är en stor flock. Ha en fin lördag.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  2. Oj så många! Ja då krävs det planering så ingen blir utan julskinka hi hi...
    Ja tiden går fort nu så kör på!
    Höstkram från Titti

    SvaraRadera
  3. Vad mysigt att vara så stor familj, men det klart det krävs
    planering. Hoppas allt är fint med dig.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  4. Oj vilken stor familj, så härligt men förstår att det kan bli stressigt inför julen. Kram Eva

    SvaraRadera

Populära inlägg