Sidor

söndag 19 februari 2017

Dukning i vårigt rosa & transparent glas...

 
Hallå där, sköna söndag!!!
 
Allt väl..?
Vilken kväll vi hade, tjejerna & jag i fredags..
Sååå mycket skratt, lottskrap, diskussioner och magarna fylldes med god och lyckad mat,
och vi gav inte upp förrän vi kom långt in på nytt dygn...
Dukningen fick gå i en vårigt rosa färgsättning, med transparent glas och silver till...
De små nätkorgarna som vanligtvis används till strips fick agera brödkorgar vid varje kuvert..
Till förrätt serverades gudomligt goda laxsnittar...
Varmrätten blev den allra godaste skaldjursoppa med en klick cremé fraische...
och efterrätten som avnjöts till kaffet blev en blåbär/hallonpaj...
 
 
*
 
 Laxsnittarna till förrätt, smalt i princip i munnen och gled ner genom strupen...
 
 
*

 
Istället för en girlang av murgröna på bordet, så plockade jag in
några revor av murgröna från skogen,
det lindade jag även  in i björkkransen runt blomkrukan mitt på bordet,
 men som aldrig blev fotat...
 
*
Strax väntar en löptur,  kanske en tur till stallet en stund för att sen ska
vår lilla Molly som fyller 2 år ska uppvaktas förstås, med fina paket....
 
Söndagskram från Kate
 
 
 

7 kommentarer:

  1. Så fint du gjort. Trevligt att träffas sådär. Önskar dig en fin söndag. Kram Anette

    SvaraRadera
  2. Gud så gott allt lät....:-)....kramizz och ha en riktigt fin söndag/Laila

    SvaraRadera
  3. Så gott. Och så fint. Verkligen vårdukning. Underbart. Längtar så jag kan dö efter våren.
    Ha en skön söndag.
    Kram Petra

    SvaraRadera
  4. Så fint. Riktigt vårligt. Laxsnittarna så väldigt goda ut. Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Så fin vårdukning och så mycket gott det bjöds på.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  6. Såå fint och såå mycket gott, vilken myskväll. Ha en fin start på veckan. kramisar Tina

    SvaraRadera
  7. Fint med rosa. En av mina favofärger. Laxsnittarna såg mumma ut.

    Kramis/Heléne

    SvaraRadera

Populära inlägg