Sidor

måndag 11 januari 2016

Säkerligen många dagar kvar, då kroppen kommer behövas värmas upp...

Då var första arbetsdagen gjord på det här nya året.
 Nu får vi gneta på ända fram till påsk innan det blir någon extra
ledighet i almanackan med någon röd dag,
och påsken  kommer inte förrän i slutet av mars månad.
Så nu kör det igång igen, med handling och planering till
 alla matsedlar i veckorna och väckarklockan som ställs på 05.20
Nu känns det även som om jag vill börja räkna ner till den efterlängtade våren...
Men, utanför fönstren yr snön idag, ordentligt.
Så det blir till att skotta ordentligt, och förmodligen flera gånger
 under dagens lopp...
Det är ju många dagar kvar innan den riktigt vårkänslan kommer, ännu!!
 
 
Än kommer det att komma många kyliga dagar, så kroppen kommer
 behöva säkerligen behöva värmas upp med någon varm dryck....
 
 
Varför inte med en kopp hemmagjord blåbärsdryck?!
 
*
 
Måndagskram från Kate
 
 


6 kommentarer:

  1. Ja tankarna går verkligen till våren, men man får försöka hejda sig lite. :-) Jag hade ju önskat att vi fick lite mer riktigt vinter här nere, lika fort snön kom lika fort försvann den igen, så nu är vi tillbaka till en grå och blöt vardag utan snö, trist värre. Får kanske värma mig med lite god blåbärssoppa, hade varit gott. :-) Kramizz Laila

    SvaraRadera
  2. Älskar blåbärssaft, blåbärssoppa, blåbärs-te och blåbärssylt =) Blåbär är nyttigt och gott! Ska vara bra för synen också har jag hört! Jag skulle faktiskt kunna gå i ide nu!

    KRAM Anna

    SvaraRadera
  3. Så gott. Hoppas på riktig vinter till det är dags för våren att göra entré. Kram

    SvaraRadera
  4. Japp en del varm dryck går åt nu brrrr. Det där låter gott. Kram Anette

    SvaraRadera
  5. Jag började jobba förra veckan men med ledig onsdag och fredag så blev man ju ganska snabbt veckoblind men nu är det fullt ös igen...
    Gott med hemmagjord saft att värma sig med

    Ha en fin dag
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  6. Fullkomligt hatar januari....:( Lång, kall, och snöstormar ! Bläää....urk...usch..och tvi..Tur att den inte mycket bättre februari är kortare sen :) Sen börjar äntligen marssolen att lysa,värma och tina upp allt även mig !Välkommen våren ! Nu tack !
    Kram
    Elisabeth

    SvaraRadera

Populära inlägg