Sidor

tisdag 12 maj 2015

Luftat kärringhondan & shopping

Rätt skönt om jag får säga det själv... att vara kompledig alltså.
Ja, nu har jag absolut inte börjat ledigheten om någon trodde det,
 med att ligga som Kronblom på sofflocket...
Nix, gårdagen använde jag till att hjälpa finaste brorsan
 att städa hans lägenhet, putsa fönster
fixa med nya gardiner och göra lite hemtrevligt hos honom.
Han blev sååå nöjd att han har ringt och tackat idag med...
 
Idag har jag kört en annan variant på träningen,
har nämligen luftat kärringhondan ordentligt.
Tog ett ordentligt träningspass på den, och cyklade 1,7 mil,
i motvind, åt vilket håll jag än trampade....
Det är ju bara sååå vackert ute efter skogsvägarna.
 
*
 
 
Ja, nu ska ju ingen tro att jag låg på skogsbacken och fotade under träningspasset...
Nejdå, de fotona tog jag förra veckan :)

Pulsklocka - Intersport och den är gammal...
Handskar - Lidl
 
...och det går alldeles utmärkt att ta ett motionspass med en vanlig damtralla.
Man blir garanterat trött av det med...
Nästan så benen gav vika när jag klev över ramen :/
 
*
 
Nu väntar döttrar och allra käresta syster på att bli hämtade för en
shoppingrunda i stora grannstaden, Västerås.
Sommarkläder och examenskläder ska hittas...
 
Tisdagskram från Kate

9 kommentarer:

  1. Att cykla är bättre träning än man kan tro.
    Speciellt om man är ovan. Som jag!
    Duktigt av dig.
    Och så snällt att hjälpa din bror med städningen!
    Förstår att han blev glad! :)
    Jätte fina bilder.
    Ha en jätte fin kväll.
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  2. Cykeln är ett toppenbra motionspass att varva löpningen med. Jag cyklar för det mesta till jobbet oavsett årstid. Hoppas ni hittade det ni skulle ha när ni shoppade.
    Kram mamma C

    SvaraRadera
  3. Åh härligt att cykla! Kondis ger det också. Bra träning!

    Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Skönt att cykla och att vara ledig. Passa på att njuta. Kram Anette

    SvaraRadera
  5. Gud vad du är duktig Kate! Jag blir så peppad av dig! Kram Pernilla

    SvaraRadera
  6. Härligt med en cykeltur! jag har också en gammal damtralla, dock inte en såndär tjusig som din med tre växlar och grejer, men ändå... Jo jag har förresten växlar, om man bromsar en gång så blir det en växel till, inte alls smidigt faktiskt. Men vi rullar till jobbet om dagarna i alla fall:) Kram på dig /Emma

    SvaraRadera
  7. Hallå där!
    men himmel vad du är duktig... När jag trampar blåser det ju inte åt nåt håll....;)
    Vad snällt av dig o hjälpa brorsan med...vilken energi du har!
    Å dopklänningen..den blev ju sååå söt!
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  8. Kärringhondan- Haahhha. Skönt att vara ledig och göra lite vad man vill. Inga tider att passa. Kram Susanne

    SvaraRadera
  9. Jag trampar också runt på en damcykel... ibland med treåringen där bak! han ser gärna att man cyklar hela tiden tom i uppförsbackar...
    Låter som du har en skön och avkopplande ledighet även om du håller igång

    Kram Sandra

    SvaraRadera

Populära inlägg