Sidor

tisdag 12 augusti 2014

Att må som en pösmunk...

Säga vad man vill, men nog är det väl ändå så
 att det är riktigt skönt med rutiner.
Men å andra sidan skulle man inte uppskatta det,
om man inte hade semester,  där man frångår allt vad rutiner heter.
 När det är ledigt äter alla frukost huller om buller,
en äter middag där och en äter middag här
(ungdomarna i huset talar jag om..).
Somliga lägger sig i skaplig tid, medan andra inte alls
följer Skalmans sov och matklocka!
Kroppen blir lätt förvirrad till slut...!
Så nu, och jag antar att jag inte är helt ensam om känslan,
att det är dags att återgå till en ganska skön vardag, trots allt.
Så startar veckan med lättare detox och chockar kropp & knopp.
Dessutom är det svalare ute och ingen brandrök,
så nu kommer inte löparskorna undan längre!!
 
*
 
 
*
 
 
*
 
 
Oljan från soltorkade tomaterna är god att använda på salladen.
 
*
Tisdagskram från Kate
 
 
 


8 kommentarer:

  1. haha jo den känner jag igen:) Förra veckan höll jag på att bli galen av röran och att jag skulle jobba mitt i allt:) Kram Pernilla

    SvaraRadera
  2. Håller fullständigt med, och jag känner faktiskt lite längtan efter nästa vecka då vår vardag med jobb och skola börjar, och vi kan få lite rutiner här hemma, för rörigt är det ...haha..:-). Kramizz Laila

    SvaraRadera
  3. God morgon vännen <3 Just det, du bor ju där branden är. Vad läskigt. Tur det är svalare och ingen rök nu i alla fall.
    Hoppas på mer regn. Stor kram

    SvaraRadera
  4. Visst är det så, skönt med rutiner och vi börjar få ordning på det här hemma också.

    Ha en bra dag !
    Kram Pia

    SvaraRadera
  5. Halloj!
    jamen vad duktig du är som börjar med en chock...
    jag kör någon slags nedtrappning tror jag.
    Å vilken tur att ni klarade er undan branden ♥
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  6. Ja jag skulle också behöva det där- stoppa i mig lite nyttigt efter allt gott i sommar:) Ni verkar haft en härlig semester, bortsett från den där hemska branden och röken då... Kram och tack för fina ord hos mig

    SvaraRadera
  7. Visst är det gott att komma in i rutiner igen. Jag har börjat jobba men allt annat har jag inte kommit igång med än....skulle behöva en spark där bak tror jag. Bara att kämpa på. Kram Anette

    SvaraRadera
  8. Provar att kommentera idag, igår gick det inte?
    Jag gillar faktiskt också att ha rutiner :)
    Ha en fin lill-lördag!
    Kram/Maria

    SvaraRadera

Populära inlägg