Sidor

söndag 13 juli 2014

Semesterpaus & sommarlistan...

Men vad hände här då...?
En bloggpaus igen!
Inget planerat, hjärnkontoret tog bara en semesterpaus
i förra veckans sommarvärme.
Tillbringade dagarna vid badet med barnbarnen istället
för att sitta framför datorn!
Så kan det gå när man har semester.
 
Fick ju utmaningen
"Sommarlistan"
av Maria för ett tag sen,
så äntligen har jag tagit tag i den.
 
"Hur ser mina planer ut för sommaren?"
 
5 veckors semester ska avnjutas med sol, bad, nära & kära
och massor med träning nu när det finns tid.
En tripp till Göteborg med husvagn och goda vänners familj,
och förhoppningsvis en dagstur över till Danmark.
 
*
"Vad gjorde Du i midsomras?"
Umgicks med många härliga vänner på midsommaraftonen i kylan..
Grillning, galna femkampslekar så magen krampa av skratt..
och njöt av värdinnans underbaraste jordgubbstårta!
 
"Min bästa sommarfrukost"
 
Bästa sommarfrukosten är helt klart när jag kan plocka solvarma
röda hallon och lägga på min fil och musli.
Mmmmm...
Klart godare än jordgubbar tycker jag!
 
*
"Bästa sommarlåten?"
Då svarar jag:
"Sommaren är kort, med Tomas Ledin!
 
*
"Vad passar bäst på grillen?"
Älskar ju grillad lax och grönsaker, så det får bli svaret!
 
*
"Vad dricker jag helst i sommar?"
 
Bild lånad här
 
Förutom att jag absolut föredrar vanligt vatten,
och dricker 1 1/2 - 2 liter per dag,
så får jag ju svara rosévin...
Gärna med bubblor!
 
*
"Vad jag ska läsa i sommar?"
 
Bedrövligt dålig på att läsa böcker... tyvärr.
Men bläddrar gärna och inspireras av träningsmagasins
med lite recept mm.
 
*
" Favoritplagg under sommaren?"
Helt klart ett par slitna avklippta
jeansshorts & ett snyggt linne!
Det trivs jag i på sommaren...
 
*
"Bästa parken..?"
 
Utan att skämmas så tycker jag vår alldeles egna vackra
stadspark med paviljong.
Sala kallas även för "De vita broarnas stad"
Bild lånad här
 
Bild lånad här
Intill vår vackra stadspark med alla vita broar,
så har vi en fantastisk stor och fin lekpark för allmänheten.
Helt gratis för alla...!!
 
*
"Bästa badstället?"
Ja, badkruka som jag är, så badar jag ytterst sällan.
Men jag ligger gärna på vår egen lilla badplats,
på 5 minuters promenadavstånd från vårt hus.
 
*
Nu tror jag att de flesta av Er bloggare har
lagt ut ett inlägg om sommarlistan.
Lite svårt att hitta nya utmanare till den,
så känner någon av Er utmanand att ta över stafettpinnen
att köra den på Er blogg
så skriv det  här hos mig så lägger jag ut Din länk till den!
 
*
Söndagskram från Kate
 
 
 
 
 
 


6 kommentarer:

  1. Roligt att höra lite mer om dig. :-) Och att du är från Sala, min födelsestad, där jag föddes för ca 45 år sedan. :-) Kramizz Laila

    SvaraRadera
  2. Vad kul att läsa din lista. Ha det gott. Kram Anette

    SvaraRadera
  3. Härliga bilder! Så fint ni har det. Kram Stina

    SvaraRadera
  4. vilket härligt sommarinlägg!

    SvaraRadera
  5. Härlig sommarlista!

    Glad sommar o njut av ledighet!

    KRAM Anna

    SvaraRadera
  6. Very informative, keep posting such good articles, it really helps to know about things.

    SvaraRadera

Populära inlägg