Sidor

lördag 9 november 2013

Medan lergrytan puttrar i ugnen

 
Idag är det raggisar, mjuka baggyjeans  och att sitta uppkrupen
 i den sköna soffan som gäller, medan björkveden knäpper i brasan,
denna regniga och gråa novemberlördag.
Medan köttet puttrar i lergrytan,
bläddrar jag i magasin och får lite ny inspiration
inför advent och jultider.
 
*
 
Faktiskt, så fick lite glögg fyllas på i Bodum-muggen idag..

 
*
 
 
*
Vad har Ni för Er en lördag som denna?!
 
*
Lördagskram från Kate
 
 
 


5 kommentarer:

  1. Regn, regn, regn. En riktigt grå dag är det idag. Altanbygge och glögg har det blivit här idag och ikväll blir det pulled pork med familj och svärföräldrar:) Ha en fin kväll. Kram

    SvaraRadera
  2. Mysigt det låter! En gryta är jag sugen på att göra också. Kram Nilla

    SvaraRadera
  3. Jag hade en liknande dag igår, mys, bak o lite pyssel. En riktigt mysig o skön dag. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  4. Har inte kvar min lergryta . Din ser väldans smaskig ut. Fina bilder du tagit. Igår blev det badhuset och idag Järfälla och tävling i Truppgympa. Kram och ha en sjön söndag. Helena

    SvaraRadera
  5. Den grytan har jag inte sett på länge. . . ;-)

    Trevlig kväll!

    Kram N

    SvaraRadera

Populära inlägg