Sidor

onsdag 10 februari 2021

Nytt år för hälsa & välmående...



Vilken härliga vinterdagar vi har...

Precis så här ska vintern vara för mig.
Snö och minusgrader, dessutom klarblå himmel och sol !

*
När det nya året startade var min tanke att det ska bli
 ett nytt bättre år för hälsa & välmående för mig.

Hälsa har alltid legat mig varmt om hjärtat,
och jag har alltid tyckt om att röra på mig.
Men nu tänker jag på det där lilla extra.
Lite mer mindfulness...

Ett mål är att jag ska göra 10 000 steg om dagen,
 vilket jag ofta har klarat av redan när arbetsdagen är gjord.
Sen blir det ju alltid en promenad med lilla herr Larsson, 
och något / några träningspass under veckan.
Sen har jag ju hästarna och ridningen..

Jag försöker plocka bort saker som tar energi ifrån mig.
Inga stora grejer.
Tex kan det vara att avregistrera reklam mm från mailkorgen,
och rensa instagram kontot emellanåt.
Jag tar bort plinget från notiser och meddelanden på mobilen, 
och skruvar ner ljudet på den på mina lediga dagar och kvällar
 och efter arbetsdagens slut.

Nystart från den här veckan är att jag ska försöka starta dagen 
med ett kort yoga pass ( för nybörjare ).
Börja dagen mjukare och med att djupandas..
Jag vill gärna ge det en chans, och än så länge känns det väldigt bra.

Jag tar mina shoots med ingefära och rödbetsjuice, 
samt kombucha och som alltid, D-vitamin under vinterhalvåret.

Att försöka tänka ännu mer positivt, över lag.

Sist men inte minst..
Sömnen..
Helst 8 timmar, men aldrig mindre än 7.. !


*



Framför mig så ser jag yoga pass på bryggan under sommaren..
Det tror jag är fantastiskt, eller hur!

*

Vad gör Ni för hälsan & välmåendet ?

*
Kraaam Kate


 

2 kommentarer:

  1. Härliga och bra mål som du satt.
    Jag brukar sträcka ut kroppen på morgonen. Om det är yoga eller inte vet jag inte. Kanske mer som ett stretchingpass.
    Ha en fin torsdag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Tack Carin. Ja, målen känns ju absolut rimliga. Åhh, ler och tänker mig dig som en katt som stretcha ut när den vaknar.. Allt är bra, bara det funkar!
    Fin helg till Dig, kraaam Kate

    SvaraRadera

Populära inlägg