Sidor

onsdag 1 juli 2020

Tatuerade körsbärsblommor som familjefoto....



 
Mitt familjefoto
 
Noga och länge har jag tänkt ut hur min tatuering ska se ut,
och jag valde att göra en ganska stor..
Det är min första och de symboliserar min stora älskade bullriga familj.
Dryga 5 timmar tog den att göra,
och jag ljuger om jag säger att det inte gjorde ont.
Kanske inte de första 2-3 timmarna...
... men de sista 3-5!!!!!
Nålen kändes som en skalpell...
 
 
Jag ville ha en blomranka av körsbärsblommor, en blomma för varje barn.
Det vill säga 6 stycken..
Min son, våra 2 gemensamma döttrar och mina 3 fantastiska bonusbarn.
På grenar ut från de så skulle det finnas blomknoppar, 7stycken.
Ett för varje barnbarn, och som kommer att fyllas ut med fler..
Maken  är blomman i mitten, och min älskade syster ( moster ) fick ett hjärta !
 
Så 7 blommor -
7 blomknoppar och ett hjärta
för min älskade stora bullriga familj !
 
Bästa Josefin hade ritat en skiss av mitt önskemål på sin padda för hand.
Bara det  är ett mästerverk...
Ni hittar henne på Instagram som
@jirenetattos och hon finns i Västerås!
 
 
*

 
Blommorna är mer rosa i verkligheten än vad fotot visar,
och lite mer "skuggig", och jag är otroligt nöjd med mitt..
.. familjefoto.
 
*
Kraaam Kate

 

4 kommentarer:

  1. Så vacker tatuering och ett fint budskap har den med.
    Jag har min familj på ryggen, symboliserade i fjärilar.
    Jag har också en bladranka på med högra ben där alla blad har årtalet för barn och barnbarn. Den måste jag gå och göra ett blad till på eftersom vi har ett litet barnbarn till nu.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fjärilar låter också jättefint. Kul när tatueringen har en mening/ symbol!
      Ska jag göra en bladranka får jag skriva på hela benet.... :)
      Ha det gott, kraaam Kate

      Radera
  2. Jag har också mina barn i en tatuering på vaden. Din va superfin och så fin tanke med blommor knoppar och hjärtat. Kram Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Eva, vad glad jag blir, kraaam Kate

      Radera

Populära inlägg