Sidor

måndag 4 maj 2020

Så kär att jag vill bara vill krypa ner i sängen...;)


Jag är helt såld på sängkläder i ren lin...
Så kär att jag längtar att få gå och lägga mig :)
Älskar det där sträva, lite frasiga känslan i sängkläderna.
Precis så som det kändes när man var liten och mamma
hade strykit sängkläderna efter tvättstugans besök.
Tänk, det anammade jag ... länge.
Att stryka allt..!!
Sängkläder, kläder, strumpor, underkläder..........
Alltså hur orkade man?!
Men det var före internets tid... ;)
Nu stryker jag bara kläder, örngott och kökshanddukar.



*


Våra sängkläder är inhandlade via ombud från Ullared,
till ett betydligt bättre pris än från många andra butiker...
Nu finns det ett set i grått och ett i jeansblått som vi varvar med..
Tror vi ska slå till på ytterligare ett set i rosa, vid tillfälle..!


*

Njut av dagen,
 det är snart dags att gå och lägga sig... ;)

*
Kraaam Kate

5 kommentarer:

  1. Fint! Jag har sneglat länge på sådana sängkläder. Får kanske fråga någon bekant som ska till Ullared. Fin blå färg. Kraaam Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, pröva!!! Du kommer absolut inte att ångra Dig..🌼🍃
      Kraaam Kate

      Radera
  2. Snyggt som tusan och bra när man kan hitta till ett betydligt billigare pris dessutom.
    När jag var liten kommer jag ihåg att lakanen manglades. Och var det pappa som var i tvättstugan så manglades nästan allt, strumpor, underkläder, t-shirt, m.m.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, eller hur.. snyggt som tusan oxå!! Skrattat högt åt din får...😂😂😂 Så jäkla smart att mangla allt!!! I vårt hus fanns en GIGANTISK stenmmangel... att ingen omkom i dessa maskiner!! Jisses.....🤔
      Kraaaam Kate🌷🌿

      Radera
  3. Jag har aldrig testat sängkläder i lin. Har fått för mig att de känns stela och "pappriga", men det gör de kanske inte.
    Jag stryker alltid våra lakan! Tycker det ger en så skön slät känsla. Det kommer jag nog fortsätta med många år :)
    Kram/Maria

    SvaraRadera

Populära inlägg