Sidor

söndag 24 maj 2020

Tillökning på 34:an...

 
 
Jodå...
Vi har fått tillökning på 34:an i år igen...
Där emot kan jag inte uttala mig om det är
samma hyresgäster, familjen Talgoxe som bodde här föregående år.
Men jag vet att de kan återvända och komma tillbaka,
om de trivdes med bostaden.
Så de hoppas jag att de gjorde..
Nu hörs i alla fall små, små ynkliga pip där inifrån,
dessutom flyger Herr & Fru Talgoxe skytte trafik på jakt
 efter små insekter de små liven.
Och jag menar verkligen skytte trafik....
Om vi människor tycker att det kan vara jobbigt med små barn,
så är det inget mot hur dessa små varelser har det.
In och ut ur holken, dygnet runt på jakt efter mat..
Vilket jobb de utför!
De skulle sannerligen ha en tapperhetsmedalj !!!
 

 
*
 

 
*
 
 
*

 
På andra sidan trädgården blommar Kvitten nu.
Den ger otroligt vacker blomning i en korallrosa nyans.
 

*
Kraaam Kate
 
 

3 kommentarer:

  1. Kul att få en massa tillökning i år igen.
    Och verkligen en vacker färg på kvitten.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Var längesen jag gjorde ett besök hos dig, kul att se att din blogg lever, min egen har tyvärr legat i koma länge nu och ser inte ut att vakna någon gång snart. Mysigt med småfåglar inpå knuten. Finns inget härligare än fågelkvitter en tidig morgon. Ha det gott. MirEll

    SvaraRadera
  3. Härligt med tillökning och denna ljuvliga kvitten...wow!
    Ha en skön helg nu :)
    KRAM från Titti

    SvaraRadera

Populära inlägg