Sidor

lördag 8 juli 2017

Trädgårdsdjungel....

 
Nu har vi landat hemma efter att ha campat i Dalarna,
och trots att jag är hemma jämt, både när jag arbetar och när jag är ledig,
älskar jag att vara hemma....
- Du vill bara hem och vattna, sa maken på hemvägen... och det ligger nog
lite (läs ganska mycket...) sanning i det!
Det var med stor vånda jag lämnade alla mina blommor och grödor
hemma med tonårsdöttrarna, men med lite muta på presentkort på make up, så blev intresset betydligt bättre på alla  mina predikningar om hur allt skulle skötas dessa dagar...!! ;)
Och tro det eller ej, men allt såg sååå fint ut när vi landande hemma igår igen, och jisses vad det hade växt i pallkragarna..
 
 
Gurkorna har tagit över det lilla växthuset fullkomligt,
så jag kommer att få leta rejält när plommontomaterna (till höger.....) ska skördas...
Det blev alldeles för trångt där inne, men det ser ju såg ju så litet och ynkligt
ut när man planterade ut på försommaren...
 
 
Trots att vi klagat på värme & sol så tycks plantorna tycka att det är och
har varit alldeles lagom av allt..

 
*

 
Spröd mangold fick ingå till gårdagens äggröra...

 
*

 
Krydd-lådan måste ansas ur och frysa ner det som inte hinner användas för dagen.
 
Men först en joggingtur och sen en brunch på altanen med familjen!
 
*
Ha det bäst, kram Kate
 


5 kommentarer:

  1. Jag förstår dig. Jag jobbar i och för sig inte hemma men hade gärna gjort. Jag älskar hemma. Kram Anette

    SvaraRadera
  2. Åh så mysigt och så mycket gott i odlingslådorna. Blir grön ;) av avund ..hehe.
    Ha det bäst, kära du.
    Kram Petra

    SvaraRadera
  3. Så massa gott du har i dina pallkragar. Tjejerna hade ju lyckats galant med vattningen.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  4. Åh så härligt att frodas! Jag blir alltid så imponerad när jag ser sådär lyckade odlingar!!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  5. Ja nog är hemma bäst alltid :) Oj så mycket "grönt och gott" i dina pallkragar...
    Lite sol nu också så blir tomaterna glada!
    Sommarkram från Titti

    SvaraRadera

Populära inlägg