Sidor

torsdag 4 oktober 2012

Laxsoppa, pannkaka & kanelbullar

Idag är det ju soppa och pannkaksdagen, dessutom kanelbullens dag!!! Snodde ihop en laxsoppa förra torsdagen som blev riktigt god. Är lite dålig på recept, för jag höftar och hittar på efter eget huvud för det mesta... Men dagbarnen gillade den, kanske för att de trodde det var kyckling...ha ha ha!!!


*


*


Glöm inte att det är kanelbullens dag idag!!!!

*

Ja, hur gjorde jag då soppan....?!

Utan mått, så använde jag ingridienserna:

Tärnade och stekte laxen i tärningar bredvid..

Grädde
Mjölk
Spenat
Hummerfond
Vitpeppar
Smörklick
Liten klick creme fraishe till serveringen
Sen tror jag inte att det var nåt mer i....

*

Önskar Er en härlig torsdag, kram Kate !!





7 kommentarer:

  1. Gott! Tänkte göra lax thaigryta i kväll, min familj är dålig på att äta lax så jag tar tacksamt emot alla spännande laxrecept. Kram Nilla

    SvaraRadera
  2. Gott, gott, gott!
    Ha en fin torsdag!
    Kram /Maria

    SvaraRadera
  3. Här har vi mumsat på kanelbullar redan :) kram Diana

    SvaraRadera
  4. Perfekt att kunna lura barnen att det är kyckling!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  5. Vad himla gott det såg ut!
    Kanlebullar är ju aldrig fel.
    Ha en fin fredag!
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  6. Ska faktiskt göra laxsoppa idag!

    Ha en mysig helg!

    Kram Mariette

    SvaraRadera

Populära inlägg