Sidor

måndag 6 januari 2020

Hemmet är återställt, och ett biobesök..

 
Hur mycket jag än älskar att plocka fram julen till första advent,
så är de galet skönt att plocka ner de i sina lådor igen...
Känslan av renhet och det enkla återvänder, när allt i huset
returnerar till sin "rätta" utstyrsel..
Eller vad säger Ni??
 
 
*

 
*
 
 
Det enda som minner om julen är återstoden av det trearmade, handstöpta ljuset
från det lokala klostret hos munkarna i Östanbäck,
och den fantastiska amaryllisen som  tagit tid på sig att blomma ut !

 
I går hade jag en sån där härlig tid med umgänge med min
 allra käresta syster, svåger & make..
Det blev ett biobesök  till filmen
"En del av mitt hjärta"
och den får absolut godkänt av oss!
Efteråt gick vi till en nyöppnad restaurang där vi åt
stenugnsbakad pizza ...
Som alltid när vi träffas, så fyller vi på förråden med en massa skratt,
och man avslutar dagen med en sån där skön känsla i magen!
 

 
*
Nu ska jag damma av träningsskorna,
för av någon mycket märklig anledning verkar byxorna har krympt
där på galgen i garderoben...
Det kan ju bero på det fuktiga klimatet vi har haft i december..
Jo, så måste det vara... :0
 
*
Kraaam Kate
 
 
 

4 kommentarer:

  1. Alltid lika skönt när man får plocka undan julen. Några adventsljusstakar kvar bara här. Så himla mörkt. Mysigt med bio och goda vänner. Ja tänk vilken fuktig höst..Fniss! Kraaam Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, men eller hur...🌷Nu vill jag ha riktig vinter, med massor av vit snö som lyser upp, eller varför inte vår. Ja, tänk vad fukten i garderoben ställer till det....😂
      Kraaam Kate

      Radera
  2. Håller med att det är skönt att få plocka bort julen.
    Jag tog mig en liten löptur i morse och det var skönt.
    Ha en bra måndag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, så skönt med löptur - längtar.. Min ländrygg har krånglat en längre tid, så löpning går icke. Men idag försökte jag sakta, sakta några hundra meter = Lycka!!💖
      Kraaam Kate

      Radera

Populära inlägg