Sidor

tisdag 24 september 2019

DIY projekt - Ett tittskåp till trädgården..

 
Halloj..!!
Allt väl med Er alla..?
 
Kikar in i kväll och lämnar ett DIY tips för Er som är sugna
att sätta händerna i något fysiskt, enkelt projekt!
 
Efter ett tips hos ett underbart IG konto hittade jag ett 
 tittskåp till trädgården, så den idén snodde jag rakt av....typ!

Tittskåpet får sitta uppe året runt och jag kan dekorera
 i den efter säsong och högtider:
Vår, påsk, sommar, höst, halloween, vinter & jul...
 

 
Jag fyndade en tavelram på vårt lokala återvinningsvaruhus i vår lilla stad.
Plockade bort baksida, glas och innehåll.
Torkade rent det från smuts och fett..
 
 
Målade den sen liggandes med vit utomhusfärg
för att slippa rinningar av färgen 3-4 gånger.
 
 
Köpte en planka från byggvaruhuset med måttet 120 x 28,
sågade till den i 4 bitar så att den passar ramens baksida.
Jag följde tavlans titthål..
Även det målades i vit utomhusfärg..
 
*
Skruva ihop alltsammans och fäst en tunnare list i övre, bakre kanten
på tittskåpet så att Du kan skruva fast den där du vill ha den.
(Jag använde dock spikpistol när jag fäste tavelramen i bakre plankans ram..)


*
 
 
 



5 kommentarer:

  1. Så fint! Vilken kul idé!

    KRAM Anna

    SvaraRadera
  2. Wooow så fint! vilken rolig idé. Tack för den. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  3. Vilken läcker ide, jättesnyggt. Kram Eva

    SvaraRadera
  4. Jättekul med pyssel och så fint det blev! Fin idé :)
    Varm höstkram från Titti

    SvaraRadera

Populära inlägg