Sidor

söndag 22 april 2018

Projekt äppelmöbler..

 
Jag älskar att blanda gammalt och nytt i inredningen...
Mitt projekt just nu är att måla om en gammal och sliten Äppelgrupp.
Äppelgruppen tillverkades i stor skala, lite masstillverkning till de som inte hade så gott ställt på 1920-talet, i jugendstil ( som betyder ungdom ).
Jag tänker att möblerna är lite som vår nutida köksmöbler i ek, men våra moderna
har inte fått den fina utsmyckningen som de gamla möblerna ombesörjdes att få.
Lite kärlek är det tycker jag ändå att det lades ner på äppelmöblerna,
 trots att de masstillverkades...
För visst är det vackert med de fina utskärningarna i träet..
 
 
*
 
 
*
 
 
Den vackra pärlraden invändigt i ramen på skänkens dörr...
 



Idag ska jag påbörja ommålningen på denna skönhet...
och sen har jag två karmstolar kvar...!
 
 
Önskar Er alla en härlig söndag,
kram Kate





6 kommentarer:

  1. Fint! Ja jag protesterade lite när maken ville måla vår gamla väggklocka i ek, men det blev också bra. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. Fint det blir. 👍 kramizz Laila

    SvaraRadera
  3. Jättefint! Mina föräldrar/mamma har ekstolar med äpplet. Jag har fått linneskåpet efter min farmor som jag har målat dalablått och äpplet rött med gröna blad =)

    KRAM Anna

    SvaraRadera
  4. Så fint det blir och va duktig du är.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  5. Ja jag protesterade lite när maken ville måla vår gamla väggklocka i ek, men det blev också bra.


    HolidayPalace

    SvaraRadera

Populära inlägg