Sidor

lördag 1 oktober 2016

Paj med varmrökt lax...

 
När man avslutar arbetsveckan så vill i alla fall jag gärna
ha en lättlagad middag, för då känner man sig ofta trött och precis som om
luften går ur lite grann...
 
Igår kväll var det bara jag och maken hemma som åt middag
då bägge döttrarna var utflugna. Så efter en kortare powernap i soffan,
så slängde jag ihop en paj med varmrökt lax. Men för att få den lite grann matigare
så la jag även i lite små delikatesspotatisar.
 
 
Jag fyllde pajskalet med varmrökt lax
röd lök & små delikatesspotatisar.
I äggstanningen använde jag
3 ägg, 1 1/2 dl mjölk, 1 1/2 dl grädde, 1 msk hummerfond, dill & peppar
 
 
Serverade en god sallad till som jag ringlat oljan från soltorkade tomater över,
samt i brist på varor hemma en dill-dip (samma som till chips...).
Brukar ofta ha såna påsar hemma, som en snabb nödlösning...
 
*
Njut nu av den härliga höstsolen idag,
lördagskram från Kate


5 kommentarer:

  1. Den lät supergod och enkla recept är bra att ha hemma när orken tryter efter en lång arbetsvecka. Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Mums, så gott det där såg ut.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  3. Nu avskyr ju jag lax, men älskar paj...så det där måste jag nog ta o göra snart....
    fast inte med lax då...;) Paj är ju så himla gott men jag glömmer oftast bort det...

    Kram fina du!
    Katarina

    SvaraRadera
  4. Mmm..paj var länge sen. Det måste vi göra snart. Och då kanske jag ska testa detta receptet. Har aldrig gjort med lax. Har du farmors recept på skaldjurspaj? Om inte kan du få det.
    Önskar dig en bra start på veckan.
    Kram Petra

    SvaraRadera

Populära inlägg